Witajcie! Wielkimi krokami zbliża się początek roku. W związku z tym postanowiłam na moim facebookowym fanpage’u przypomnieć Wam o wszystkich dostępnych na blogu dokumentach do pobrania. Jak się okazało, to było to, czego potrzebowaliście! Dlatego postanowiłam przygotować dla Was post-niespodziankę. Jeżeli pracujesz na materiałach z kursów Cheeky Monkey i Captain Jack oraz naszych ukochanych Super Simple Songs, ten wpis jest dla Ciebie! Dziś zapraszam po nowe ramowe rozkłady materiału dla 3-, 4- i 5-latków!
Tym razem postanowiłam podzielić się z Wami rozkładami, z których jeszcze do niedawna sama korzystałam. Są to, jak sami zresztą widzicie w tytule, ramowe rozkłady materiału, które mogą posłużyć za podpowiedź jakie treści i w jakiej kolejności realizować w danym roku nauki.
Mam nadzieję, że Wam się przydadzą. Nawet jeżeli nie wykorzystacie ich w całości, mogą posłużyć Wam jako inspiracja. Być może dobór niektórych treści wyda Wam się zbyt ambitny dla danej grupy wiekowej, ale pamiętajcie, że zajęcia w mojej placówce odbywają się pięć razy w tygodniu. Z drugiej strony możecie mieć wrażenie, że czegoś tu brakuje, ale ramowe rozkłady materiału zawierają tylko te stałe wprowadzane na zajęciach elementy. Szczegółowe treści (wprowadzane słownictwo, dodatkowe piosenki czy książeczki obrazkowe, które mogą stanowić uzupełnienie dla danych tematów) wpisywane są do planów miesięcznych, o których już niedługo więcej na blogu.
(W oparciu o Cheeky Monkey 1 + elementy Hello Jack Plus)
(W oparciu o Cheeky Monkey 2 + elementy Captain Jack 1 Plus)
(W oparciu o Captain Jack 2 Plus)
P.S. Koniecznie zajrzyjcie także do innych postów dotyczących tworzenia przedszkolnej dokumentacji:
<3
Marysiu cudowny blog! Bardzo pomocna strona! Ja w tym roku zaczynam przygodę z nauczaniem języka angielskiego w ogóle jako laik po zdanym certyfikacie na poziomie B2. Przypadła mi od razu grupa 6-latków. Jak myślisz, jak tutaj można rozłożyć sobie materiał na 10 miesięcy intensywnej pracy?
Dziękuję za miłe słowa! 🙂
Myślę, że z powodzeniem podobnie, jak u 5-latków. Ja do zajęć w swoich grupach podchodzę dość ambitnie, ponieważ mamy zajęcia 5 razy w tygodniu :).
Ooooo to niestety u nas w przedszkolu u 6-latków są zajęcia jedynie raz w tygodniu. Z kolei w mojej grupie muszę wplatać język angielski w zajęcia, więc tu będzie można trochę popracować. Myślę, że przynajmniej będą zauważalne jakieś efekty. Marysiu a jaki temat proponujesz po wakacjach na pierwszych zajęciach? Jaką piosenkę na powitanie/pożegnanie? Jakie zajęcia ruchowe do piosenki? Pozdrawiam!
Na powitanie wybierz którąś z Super Simple Songs, dla 6-latków najlepiej Hello! (znajdziesz na YT), do tego różne zabawy związane z emocjami – naśladowanie/wyrażanie emocji, ona sama w sobie jest ruchowa (jak zresztą większość piosenek w przedszkolu) 😉 O pomysłach na pierwsze zajęcia możesz poczytać na blogu: https://www.fullofideas.pl/2014/09/my-first-lessons-4-and-5-year-olds
Na pożegnanie polecam piosenkę See You Later, Alligator – dzieci uwielbiają!
Dziękuję Ci Marysiu za pomoc!! Pozdrawiam serdecznie!!
Marysiu, Jesteś nieoceniona! Ja już baardzo dawno nie uczyłam takich maluszków i od tego września mam 6-latków i po prostu ratujesz mi życie! 🙂 Thank you very very much 🙂 Asia
To ja dziękuję za takie miłe słowa! 🙂
Marysiu, Twój blog czytam regularnie i bardzo często znajduję w nim mnóstwo inspiracji 🙂 zawsze bardzo podobają mi się Twoje materiały, które przygotowujesz na swoje zajęcia i właśnie odnośnie nich mam do Ciebie pytanie: jakiej drukarki używasz do drukowania swoich kolorowych materiałów? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź 🙂
Pozdrawiam!
Iza
W domu mam Brothera DCP 195 C. Sporo na nim drukuję na grubszym papierze (gramatura 160). Ale dużo też drukowałam w pracy, a tam mamy różnie drukarki- takie kombajny.
Dziękuję za odpowiedź 🙂
Marysiu, czy w tym roku dalej pracujesz z Cheeky Monkey i Captain Jack, czy może poleciłabyś jakieś inne tytuły dla przedszkolaków? Jak zwykle meeega pomocny wpis 🙂 dziękuję!
Dalej jestem wierna tym 2 tytułom 🙂
W swojej pracy masz zajęcia z angielskiego codziennie, więc jeśli mogę zapytać to jak to wplatasz w dzienny rozkład dnia dzieci? Jest to stała pora czy w zależności od możliwości czasowych? Drugie pytanie jest trochę głupie, ale w swoich rozkładach masz 3 tematy na miesiąc, a tygodnie w miesiącu są 4, więc jeden temat omawiasz z dziećmi przez tydzień i trochę, łączysz wszystkie 3 tematy w całość i naprzemiennie realizujesz to aby dzieci nie zapomniały czy jak? 😉 Pyta początkujący wychowawca, który dopiero zaczyna swoją przygodę z przedszkolem.
Wplatam nie ja, a dyrekcja, która układa plany zajęć :). A co do realizowanych tematów to wszystko zależy od materiału, jaki realizuję, a nie tematu – nie mam założenia, że jeden temat to tydzień ani, że jeden to 1.5 tygodnia, za to wiem co chce zrealizować w ramach jednego zagadnienia i różnie to bardzo wychodzi. Np. Grudzień to w większości święta omawiane pod kątem różnych aspektów.
P.S. Powyższe rozkłady materiału zostały przeze mnie nieco zmodyfikowane pod kątem czytelników bloga – starałam się zostawić w nich to, do czego kazdy może mieć w miarę swobodny dostęp :).
Marysiu, a czy Cheeky Monkey 2 nie pasowała Ci poziomem trudności? piosenkami? że podstawą jest Captain Jack?
Po 1. Cheeky Monkey ma mniej treści niż Captain Jack, o czym już pisałam w posiach poświęconym obydwu kursów, a dzieci mające zajęcia codziennie z powodzeniem radzą sobie z opanowaniem więksZych partii materiału, po 2. Bardziej odpowiada mi rozkład tematów w CJ
Ekstra!
Marysiu pomocy czytam te Twoje wpisy sa mega ale jak dla mnie niewiem od czego zaczac. Dopiero zaczynam przygode z nauczaniem dostalam duuuuze grupy po ok20 dzieci 3,4,5,6 latki kazda. prosze pomoz jak to zorganizowac i sie przygotowac jakie plany lub przykladowe scenariusze na poczatek. Dziekuje