Covid niestety nie odpuszcza… i już drugi rok z rzędu przyjdzie nauczycielom przedszkolnym mierzyć się z wiosennymi zajęciami on-line… Część z Was zapewne wie, że sama w tym roku zajęć nie prowadzę (jestem na urlopie macierzyńskim), pomogę jak mogę :).

W dzisiejszym poście znajdziesz:

  • kilka przydatnych wskazówek,
  • nagranie jednej z moich zeszłorocznych lekcji video, które może stać się inspiracją, podpowiedzią, jak to sobie zorganizować, lub  pomysłem na lekcję,
  • materiały, które wykorzystałam w nagraniu – można je pobrać za darmo.

Jak ogarnąć lekcję video?

Jeżeli przyjdzie Ci prowadzić zajęcia zdalne w formie nagrywanych lekcji – krótkich video, dobrze by nie były one zbyt długie. Z pewnością nie mogą trwać tyle, ile tradycyjna lekcja, choćby z uwagi na fakt, że nie chcemy „przykuć” dziecka do komputera na dłużej. 

Niestety podczas takich zajęć zdalnych odpada wciąganie uczniów w bezpośrednie interakcje z nauczycielem, czy rówieśnikami, co nie oznacza, że masz przygotować one-man show. Wręcz przeciwnie, staraj się angażować uczniów, proponując im znane z zajęć stacjonarnych aktywności, na które będą wiedzieli, jak reagować. Lub wprowadź takie, dzięki którym będą mieli szansę być aktywni, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą.

Dobrze sprawdzą się:

– wszystkie aktywności polegające na naśladowaniu nauczyciela, 

– elementy zaskoczenia, przyciągające uwagę uczniów,

– odpowiednia praca głosem i mimiką,

– bezpośrednie pytania kierowane do uczniów, na które mamy jedną właściwą odpowiedź, wraz z nagraną po chwili odpowiedzią.

Nie zapominaj o tym, by podczas takiej lekcji video zaproponować uczniom także zabawy ruchowe! Zachęć ich, by mimo siedzenia przed ekranem, wstali i poruszali się w rytm ulubionej piosenki lub naśladując Twoje działania. Ruchowe aktywności mogą być mniej lub bardziej spokojne (jeżeli przygotujesz coś energetycznego, na koniec zaproponuj aktywność wyciszającą).

Lekcje w formie video to też świetna okazja do przygotowania filmików zawierających odrobinę magii, wystarczy odpowiedni montaż! Wszystkie swoje zeszłoroczne nagrania przygotowywałam od A do Z w telefonie, korzystając z darmowej aplikacji YouCut (dostępnej na telefony z systemem Android), po czym umieszczałam na YouTube’owym kanale przedszkola, jako filmy prywatne – dostęp do nich otrzymywały jedynie wybrane osoby… Dlatego niestety nie podzielę się z Wami nimi wszystkimi.

Jak to może wyglądać?

To, czym dziś, ponownie, mogę się z Wami podzielić to:

  • krótkie nagranie, na którym podpowiadam, co warto wykorzystać – DO OBEJRZENIA TU – oraz
  • nagraniem jednych z moich lekcji pt. „Let’s go to the playground”.


Materiały

By przeprowadzić podobną lekcję przygotuj:

  • nieprzezroczystą torbę i/lub pudełko,
  • magiczną różdżkę,
  • kolorowe kwiatki średnicy ok 15 cm – moje zostały wycięte,
  • karty obrazkowe przedstawiające słownictwo związane z placem zabaw,
  • karty do drylowania słownictwa z tym samym słownictwem.
Poniżej znajdziesz link do moich materiałów, które pojawiają się w nagraniu oraz materiałów, które mogą przydać się, jeżeli zechcesz zaproponować swoim uczniom kontynuację tego pomysłu i zabrać ich do parku:

Jeżeli ten wpis będzie dla Ciebie przydatny, koniecznie daj mi o tym znać. Zostaw po sobie jakiś ślad lub podziel się linkiem z innymi osobami, którym może się przydać.

Udanych zajęć!

0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Natalia
Natalia
3 lat temu

Wiele z tych wskazówek udało mi się już wykorzystać, bardzo dziękuję za moc inspiracji i chęć dzielenia się nimi z innymi ?

Beata
Beata
2 lat temu

super pomysły

Emi
Emi
1 rok temu

Bardzo dziękuję za dawkę inspiracji i materiałów! Robi Pani świetną robotę! Moi uczniowie będą zachwyceni jak trochę podrasuję swoje zajęcia dzięki Pani 🙂

Udostępnij ten artykuł

Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
3
0
Zostaw komentarzx