Covid niestety nie odpuszcza… i już drugi rok z rzędu przyjdzie nauczycielom przedszkolnym mierzyć się z wiosennymi zajęciami on-line… Część z Was zapewne wie, że sama w tym roku zajęć nie prowadzę (jestem na urlopie macierzyńskim), pomogę jak mogę :).

W dzisiejszym poście znajdziesz:

  • kilka przydatnych wskazówek,
  • nagranie jednej z moich zeszłorocznych lekcji video, które może stać się inspiracją, podpowiedzią, jak to sobie zorganizować, lub  pomysłem na lekcję,
  • materiały, które wykorzystałam w nagraniu – można je pobrać za darmo.

Jak ogarnąć lekcję video?

Jeżeli przyjdzie Ci prowadzić zajęcia zdalne w formie nagrywanych lekcji – krótkich video, dobrze by nie były one zbyt długie. Z pewnością nie mogą trwać tyle, ile tradycyjna lekcja, choćby z uwagi na fakt, że nie chcemy „przykuć” dziecka do komputera na dłużej.

Niestety podczas takich zajęć zdalnych odpada wciąganie uczniów w bezpośrednie interakcje z nauczycielem, czy rówieśnikami, co nie oznacza, że masz przygotować one-man show. Wręcz przeciwnie, staraj się angażować uczniów, proponując im znane z zajęć stacjonarnych aktywności, na które będą wiedzieli, jak reagować. Lub wprowadź takie, dzięki którym będą mieli szansę być aktywni, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą.

Dobrze sprawdzą się:

– wszystkie aktywności polegające na naśladowaniu nauczyciela,

– elementy zaskoczenia, przyciągające uwagę uczniów,

– odpowiednia praca głosem i mimiką,

– bezpośrednie pytania kierowane do uczniów, na które mamy jedną właściwą odpowiedź, wraz z nagraną po chwili odpowiedzią.

Nie zapominaj o tym, by podczas takiej lekcji video zaproponować uczniom także zabawy ruchowe! Zachęć ich, by mimo siedzenia przed ekranem, wstali i poruszali się w rytm ulubionej piosenki lub naśladując Twoje działania. Ruchowe aktywności mogą być mniej lub bardziej spokojne (jeżeli przygotujesz coś energetycznego, na koniec zaproponuj aktywność wyciszającą).

Lekcje w formie video to też świetna okazja do przygotowania filmików zawierających odrobinę magii, wystarczy odpowiedni montaż! Wszystkie swoje zeszłoroczne nagrania przygotowywałam od A do Z w telefonie, korzystając z darmowej aplikacji YouCut (dostępnej na telefony z systemem Android), po czym umieszczałam na YouTube’owym kanale przedszkola, jako filmy prywatne – dostęp do nich otrzymywały jedynie wybrane osoby… Dlatego niestety nie podzielę się z Wami nimi wszystkimi.

Jak to może wyglądać?

To, czym dziś, ponownie, mogę się z Wami podzielić to:

  • krótkie nagranie, na którym podpowiadam, co warto wykorzystać – DO OBEJRZENIA TU – oraz
  • nagraniem jednych z moich lekcji pt. „Let’s go to the playground”.


Materiały

By przeprowadzić podobną lekcję przygotuj:

  • nieprzezroczystą torbę i/lub pudełko,
  • magiczną różdżkę,
  • kolorowe kwiatki średnicy ok 15 cm – moje zostały wycięte,
  • karty obrazkowe przedstawiające słownictwo związane z placem zabaw,
  • karty do drylowania słownictwa z tym samym słownictwem.
Poniżej znajdziesz link do moich materiałów, które pojawiają się w nagraniu oraz materiałów, które mogą przydać się, jeżeli zechcesz zaproponować swoim uczniom kontynuację tego pomysłu i zabrać ich do parku:

Jeżeli ten wpis będzie dla Ciebie przydatny, koniecznie daj mi o tym znać. Zostaw po sobie jakiś ślad lub podziel się linkiem z innymi osobami, którym może się przydać.

Udanych zajęć!

0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Natalia
Natalia
7 miesięcy temu

Wiele z tych wskazówek udało mi się już wykorzystać, bardzo dziękuję za moc inspiracji i chęć dzielenia się nimi z innymi ?

Beata
Beata
1 miesiąc temu

super pomysły

Udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
W dniach 27-28.11 -20 % na wszystko na hasło BLACKWEEKEND20Super!
+
2
0
Zostaw komentarzx
()
x