Hello! Pora na kolejną porcję materiałów z moimi autorskimi rysunkami. Okazuje się, że jak się postaram, to umiem :). A dziś jestem z siebie szczególnie dumna, ponieważ zabawki wyszły mi naprawdę nieźle. W poście dziś do pobrania multimedialna prezentacja dla najmłodszych, na którą poniżej kilka pomysłów. Mam nadzieję, że się Wam spodoba!
Na blogu pojawiło się już kilka prezentacji (zajrzyjcie TU) – od czasu do czasu wykorzystuję je na zajęciach, ale daaaaaawno żadnej nie przygotowałam. Albo inaczej – przygotowałam, ale nie na potrzeby zajęć, a to przecież świetna alternatywa dla wykorzystywania klasycznych kart obrazkowych! Największe zalety – oszczędność czasu i papieru, choć jeżeli tylko będziecie chcieli możecie wydrukować slajdy i mieć z tego dodatkowe analogowe materiały na zajęcia – wybór należy do Was!
By ją pobrać, klikajcie w link >> TOY VOCABULARY PRESENTATION!
Jak wykorzystać ją na zajęciach?
Oczywiście przede wszystkim do wprowadzania i utrwalania słownictwa! Na początku znajdziesz w niej wszystkie słówka w formie kart obrazkowych wraz z podpisami (tym razem jest to wersja dla anglistów). Specjalnie ustawiłam to tak, by najpierw pojawiał się podpis, a dopiero potem obrazek. Dzięki temu możecie wykorzystać tę część prezentacji po prostu przy wprowadzaniu słownictwa lub później przy jej utrwalaniu, w połączeniu z kartami obrazkowymi.
Rozłóżcie karty obrazkowe na podłodze, a w trakcie prezentacji, po pojawieniu się samego podpisu, odczytujcie (chyba, że Wasi uczniowie już potrafią to sami) wyraz, do którego wybrany uczeń lub uczniowie muszą odnaleźć odpowiednią kartę. W prezentacji po chwili pojawi się prawidłowa odpowiedź – obrazek! 🙂
Kolejna część prezentacji to fragmenty wybranych obrazków, po zobaczeniu których uczniowie mają za zadanie odgadywać, o jakie zabawki chodzi. Też możecie wykorzystać ją bez lub w połączeniu z przygotowanymi przeze mnie flashami.
– Jeżeli uczniowie super już radzą sobie z tym słownictwem, pokazujcie kolejne fragmenty (na komputerze, w ramach prezentacji) obrazków i pozwólcie im zgadywać – po każdym slajdzie z fragmentem, umieściłam slajd z odpowiedzią – pełnym obrazkiem;
Jeżeli jeszcze wolą udzielać odpowiedzi poprzez wskazywanie czegoś, a nie mówienie, tak jak w poprzednim zadaniu – rozłóżcie karty obrazkowe na podłodze, pokazujcie uczniom fragmenty obrazków, a w ramach odpowiedzi poproście, by wskazywali odpowiednie karty obrazkowe.
Jak podobają Wam się te materiały? Chcielibyście więcej takich prezentacji gotowych do wykorzystania na zajęciach? 🙂 Koniecznie dajcie znać!
Rysuneczki piękne… a prezentacja też super. Od razu wpadło mi kilka pomysłów… można na przykład w prezentacji zrobić taką kartę pracy… szereg i co będzie dalej, albo zbiór zabawek i liczymy, porównywanie czego więcej, albo segregowanie według kolorów, parę animacji i już się dzieje
albo półkę z zabawkami i ćwiczymy prepositions…
z Tobą to nawet moja głowa staje się pełna pomysłów, dzięki
Julita
Super! Bardzo się cieszę ?. I pomysły na takie zadania w prezentacji – świetny pomysł!
Piękne materiały, dziękuję 🙂 W jakim programie robiłaś prezentację?
Dziękuję, cieszę się bardzo, że się podobają! Prezentacja oczywiście w PowerPoincie zrobiona 🙂
Rewelacja! Pani materiały ratują moje lekcje z maluchami 🙂 Jestem pełna podziwu dla Pani kreatywności.
Dziękuję, bardzo mi miło ?