Hello! Pora na kolejną porcję materiałów z moimi autorskimi rysunkami. Okazuje się, że jak się postaram, to umiem :). A dziś jestem z siebie szczególnie dumna, ponieważ zabawki wyszły mi naprawdę nieźle. W poście dziś do pobrania multimedialna prezentacja dla najmłodszych, na którą poniżej kilka pomysłów. Mam nadzieję, że się Wam spodobają!

Jeżeli chcecie wprowadzić ten temat za pomocą fladhcards z wykorzystaniem tych samych grafik, serdecznie zapraszam do sklepu, gdzie znajdziecie zestaw 50 kart obrazkowych do 6 różnych tematów z moimi własnymi rysunkami.

Przykładowe dostępne w zestawie flashcards z zabawkami:

Na blogu pojawiło się już kilka prezentacji (zajrzyjcie TU) – od czasu do czasu wykorzystuję je na zajęciach, ale daaaaaawno żadnej nie przygotowałam. Albo inaczej – przygotowałam, ale nie na potrzeby zajęć, a to przecież świetna alternatywa dla wykorzystywania klasycznych kart obrazkowych! Największe zalety – oszczędność czasu i papieru, choć jeżeli tylko będziecie chcieli możecie wydrukować slajdy i mieć z tego dodatkowe analogowe materiały na zajęcia – wybór należy do Was!

By ją pobrać, klikajcie w link  >> TOY VOCABULARY PRESENTATION!

WERSJA PDF


Jak wykorzystać ją na zajęciach?

Oczywiście przede wszystkim do wprowadzania i utrwalania słownictwa! Na początku znajdziesz w niej wszystkie słówka w formie kart obrazkowych wraz z podpisami (tym razem jest to wersja dla anglistów). Specjalnie ustawiłam to tak, by najpierw pojawiał się podpis, a dopiero potem obrazek. Dzięki temu możecie wykorzystać tę część prezentacji po prostu przy wprowadzaniu słownictwa lub później przy jej utrwalaniu, w połączeniu z kartami obrazkowymi.

Rozłóżcie karty obrazkowe na podłodze, a w trakcie prezentacji, po pojawieniu się samego podpisu, odczytujcie (chyba, że Wasi uczniowie już potrafią to sami) wyraz, do którego wybrany uczeń lub uczniowie muszą odnaleźć odpowiednią kartę. W prezentacji po chwili pojawi się prawidłowa odpowiedź – obrazek! 🙂

Kolejna część prezentacji to fragmenty wybranych obrazków, po zobaczeniu których uczniowie mają za zadanie odgadywać, o jakie zabawki chodzi. Też możecie wykorzystać ją bez lub w połączeniu z przygotowanymi przeze mnie flashami.

– Jeżeli uczniowie super już radzą sobie z tym słownictwem, pokazujcie kolejne fragmenty (na komputerze, w ramach prezentacji) obrazków i pozwólcie im zgadywać – po każdym slajdzie z fragmentem, umieściłam slajd z odpowiedzią – pełnym obrazkiem;

Jeżeli jeszcze wolą udzielać odpowiedzi poprzez wskazywanie czegoś, a nie mówienie, tak jak w poprzednim zadaniu – rozłóżcie karty obrazkowe na podłodze, pokazujcie uczniom fragmenty obrazków, a w ramach odpowiedzi poproście, by wskazywali odpowiednie karty obrazkowe.

Jak podobają Wam się te materiały? Chcielibyście więcej takich prezentacji gotowych do wykorzystania na zajęciach? 🙂 Koniecznie dajcie znać!

5 2 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Rysuneczki piękne… a prezentacja też super. Od razu wpadło mi kilka pomysłów… można na przykład w prezentacji zrobić taką kartę pracy… szereg i co będzie dalej, albo zbiór zabawek i liczymy, porównywanie czego więcej, albo segregowanie według kolorów, parę animacji i już się dzieje
albo półkę z zabawkami i ćwiczymy prepositions…
z Tobą to nawet moja głowa staje się pełna pomysłów, dzięki
Julita

Marysia
3 lat temu

Super! Bardzo się cieszę ?. I pomysły na takie zadania w prezentacji – świetny pomysł!

Aniela
Aniela
3 lat temu

Piękne materiały, dziękuję 🙂 W jakim programie robiłaś prezentację?

Urszula
Urszula
11 miesięcy temu

Rewelacja! Pani materiały ratują moje lekcje z maluchami 🙂 Jestem pełna podziwu dla Pani kreatywności.

Udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
W dniach 27-28.11 -20 % na wszystko na hasło BLACKWEEKEND20Super!
+
6
0
Zostaw komentarzx
()
x