Witajcie! Przez chwilę mnie tu nie było. Potrzebowałam naładować baterie na marzec, który będzie miesiącem wyjątkowym :). Zaczyna się już bardzo dobrze, ponieważ to właśnie dziś ruszamy z kolejną odsłoną akcji High 5 – przybij piątkę z blogującymi anglistkami!

Tak, tak, za nami już 5 edycji i jedna specjalna – „Przybij piątkę i podaj źródło!” Wszystkie wpisy powstałe w ramach akcji przeczytacie, zaglądając TU.

Tym razem padło na temat bardzo wdzięczny, a zarazem dający nam – uczestniczkom akcji – duże pole do popisu. Nasze wpisy połączy jeden wielki gar inspiracji, w którym znajdziecie mnóstwo pomysłów na marcowe zajęcia! Na Head Full of Ideas dziś same pyszności :). Zapraszam po 5 pomysłów (a do każdego „garstkę” moich autorskich materiałów) na zajęcia o jedzeniu!

1. Wprowadzenie

Ponieważ bez wprowadzenia słownictwa ciężko byłoby ruszyć dalej, od tego jakże oczywistego pomysłu rozpocznę moje zestawienie. Ale, ale, nie dajcie się zmylić… nie pisałabym Wam o tym, gdybym przy okazji nie miała asa w rękawie! 😛  A właściwie to 25 asów w postaci wyjątkowych, przygotowanych przeze mnie kart obrazkowych.

To one mogą posłużyć Wam do wprowadzania słownictwa związanego z jedzeniem. A że niektóre (jak to ktoś napisał w komentarzu pod moim zdjęciem na Instagramie) wyglądają śmiesznie, możecie przygotować dodatkowo słynna już dziurkę od klucza (dla niezorientowanych kolorową kartkę papieru, najlepiej o większej niż 80 gramaturze, z wyciętym na środku niewielkim kółkiem), przez którą uczniowie będą widzieli jedynie fragment obrazka. Ciekawa jestem ile produktów udałoby im się odgadnąć. Jeżeli zdecydujecie się na takie zadanie, koniecznie dajcie mi znać jak bardzo przemówił (bądź nie) mój graficzny zmysł do Waszych uczniów ;).

2. Utrwalanie w powiększeniu

Kolejne materiały – puzzle i jednocześnie kolejny pomysł, który możecie wykorzystać w połączeniu z nimi lub bez. A to wszystko dzięki lupie, którą możecie wykorzystać w realu! Na zajęcia przynieście właśnie lupę (w dużej grupie może przydać się ich więcej) i prawdziwe jedzenie (najlepiej sprawdzą się tu owoce i warzywa), które dzieci będą obserwować w powiększeniu. Przy okazji oczywiście utrwalajcie słownictwo i wybrane struktury :).

3. Przyjemne z pożytecznym 😉

Tak, tak, wiem, w przedszkolu łączenie tych dwóch to przecież norma. Ale specjalnie tak nazwałam ten podpunkt! Czy Wasze dzieciaki też tak bardzo uwielbiają grę „Who took the cookie…?” (kto jeszcze nie zna, niech koniecznie zagląda TU). Moje baaaardzo! Ale ile można grać w jej podstawową wersję, czy nawet zmieniając poszukiwaną rzecz – z ciastka na żołędzia, czy inne wielkanocne jajeczko :). Wynieśmy tę grę o poziom wyżej! Zamiast kart z napisami Not me, wystarczy przygotować więcej kart z przerabianym słownictwem – można wykorzystać do tego nawet najzwyklejsze flashcards, i to nie tylko z jedzeniem!

Rozdajcie każdemu po jednej, tak by nikt nie widział, co znajduje się na jego karcie. Wspólnie szukajcie ciastka lub innej wybranej rzeczy, wykorzystując znaną już dzieciom rymowankę. Gdy po odkryciu karty okaże się, że dany uczeń nie ma tego, czego szukacie, także musi powiedzieć „Not me”, a dodatkowo odpowiedzieć na pytanie o to co takiego zabrał – jeżeli wykorzystacie moje karty, będą to różne inne (poza ciastkiem) produkty żywieniowe.

4. Do pracy, Rodacy!

A raczej do kart pracy! 🙂 Wiem, że je lubicie, a zatem łapcie przygotowane przeze mnie zadania, zainspirowane piosenkami Super Simple songs – Wasi uczniowie będą mieli za zadanie stworzyć zupełnie nowe połączenia! Dadzą radę? 😉

5. Zagrajmy na koniec!

Na koniec moja autorska gra, nad której stworzeniem myślałam już jakiś czas temu, ale dopiero na potrzeby tego wpisu udało mi się plan wcielić w życie. Do jej stworzenia zainspirowały mnie dwie rzeczy – niezawodne SSS, a konkretnie „Do You Like Broccoli Ice Cream?” oraz gra marki Alexander „Poznajemy kolory”.

Do gry potrzebne są:

– przygotowane przeze mnie karty przedstawiające nietypowe połączenia, jak broccoli ice cream, blueberry pizza, apple soup etc. Tych kart jest aż 36 (jak sami zobaczycie zarówno podstawy „dań”, jak i produkty nadające nazwijmy to smak pojawiają się w różnych konfiguracjach)

– przygotowane przeze mnie kostki do gry – na jednej znajdują się podstawy „dań”, czyli water, milkshake, juice, soup, ice cream, pizza, na drugiej produkty: blueberries, apple, broccoli, carrot, candy, cookie.

Warianty gry:

1. Karty rozkładany na dywanie/stole obrazkami do góry, dzieci po prostu rzucają kostkami i w zależności od tego co wypadnie, wśród kart szukają odpowiednich połączeń.

2. Dzieci dostają kolorowe nakrętki bądź inne żetony różniące się od siebie kolorami (każda drużyna po tyle samo, np. 6), po kolei rzucają kostkami – w zależności od wielkości grupy grają samodzielnie lub w parach/drużynach. Bez względu na to kto rzuca kostką, wszyscy gracze skupiają się na wyniku, ponieważ ich zadaniem jest jak najszybsze odnalezienie danego połączenia. Komu się to uda, kładzie na wybranej karcie swój żeton. Jeżeli w kolejnych rundach połączenia powtarzają się, możemy ustalić dwie różne zasady – już „zajętej” karty nie można przejąć, lub wręcz przeciwnie. Wygrywa gracz/drużyna, który/-a jako pierwszy/-a pozbędzie się swoich żetonów.

3. Uczniowie mogą też losować same karty i po przyjrzeniu się im mówić z jakich składników powstały.

4. Na pewno coś jeszcze wymyślicie… Podzielcie się pomysłami w komentarzach! 🙂

Jak podobają Wam się te pomysły? A materiały? Chcecie je? Jeżeli tak, klikajcie w link poniżej!

Idealnym uzupełnieniem tego wpisu będzie też moja „What’s missing?” game, do pobrania TU :).

 

Ten wpis powstał w ramach akcji High 5! Przybij piątkę z blogującymi anglistkami! Koniecznie odwiedźcie pozostałe blogi i zobaczcie, jak ich autorki zinterpretowały przewodnie hasło tej edycji!

 

0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
34 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Let's read in English
4 lat temu

Wow! Przepiękne materiały! Lupki i dziurki od klucza bez wątpienia przyciągną uwagę maluszków. Jednym słowem – do wyboru do koloru – jest w czym wybierać! Ten wpis jest niebezpieczny bo wyostrza apetyt! 🙂

Dominika Piechowicz
4 lat temu

Przepiękne materiały i bardzo pomysłowa gra z kostkami.

Kasia
4 lat temu

Piękne grafiki i super pomysły. Gratuluję 🙂

Ewelina Pomysły przy tablicy
4 lat temu

Piękne materiały i śliczny wpis 🙂 Najbardziej podobają mi się puzzle – super pomysł, bardzo lubię zabawy z taką lupką 🙂

Maryla
Maryla
4 lat temu

Świetne pomysły na zabawy a obrazki są po prostu cudowne! Super pomysł na nową wersję Who took the cookie? dzieci będą zachwycone 🙂

Marzena
Marzena
4 lat temu

Przepiękne karty obrazkowe, świetne pomysły na zajęcia. Cudowny i uniwersalny zestaw. Jestem zachwycona.

Paulina
Paulina
4 lat temu

Piękne materiały i wspaniałe pomysły, jak zawsze ❤ aż żałuję, że właśnie zakończyłam tematy o jedzeniu.

Kasia z made by kate
4 lat temu

Masz talent! <3 Super materiały! Przyznam się, że lekcje o jedzeniu są moimi ulubionymi, także materiały zapisuję do 'Ulubionych" 🙂

Paulina S.
Paulina S.
4 lat temu

Fantastyczne materiały, nie mogę wyjść z podziwu do Twoich autorskich grafik 🙂 Uczniowie je pokochają, a że jest tutaj zabawa „Who took the cookie…?” oraz gra oparta na „Do You Like Broccoli Ice Cream?”, to już w ogóle jestem przeszczęśliwa. Zabieram się do drukowania!

Monika
4 lat temu

Noooo wow. Muszę popracować nad wyrażaniem komplementów i zachwytu nad Twoimi cudeńkami 🙂

Ilona English Freak
4 lat temu

Przepiękne grafiki i cudowne materiały – z pewnością kiedyś wykorzystam 🙂

Londonopoly
4 lat temu

Ojej jak super! Właśnie przerabiam temat jedzenia z zerówką i w zeszłym tygodniu robilismy „Do you like broccoli ice-cream?” to już mam gotową powtórkę 😀

Edyta
Edyta
4 lat temu

Marysiu, mega moc inspiracji 🙂

Karolina Lubas
4 lat temu

Piękne grafiki stworzyłaś! Masz talent Marysiu 🙂

Ewa
Ewa
4 lat temu

Dziękuję za inspirację – żaden z pomysłów nie wyłamał się z dotychczasowej kategorii świetne 🙂 tylko brać i działać. A czy stosujesz Marysiu także szablon maskujący z kilkoma otworami? U mnie też świetnie wychodzi ćwiczenie kształtów i kolorów w pracy z szablonem (What’s in the blue triangle?).

Żaklina Zajączkowska
Żaklina Zajączkowska
4 lat temu

jaka mega paka! drukuję!!! 😀 dzięki 🙂

Magda- Busy Bees
Magda- Busy Bees
4 lat temu

Marysiu, jesteś po prostu wspaniała 🙂 Dziękuję za te cudne materiały 🙂

Ola
Ola
4 lat temu

Apropo piosenki „do you like…” można poprosić uczniów o narysowanie swoich obrazków jedzenia, wrzucić razem do pudełka. Potem każdy uczeń losuje po dwa obrazki i śpiewamy to co nam wyszło 🙂

Udostępnij ten artykuł

Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
34
0
Zostaw komentarzx