Często pytacie o propozycję kursu idealnego dla najstarszych grup przedszkolnych lub szkolnej zerówki. Ostatnio miałam okazję zapoznać się bliżej z kursem English Play Box, a konkretnie jego 3. częścią przeznaczoną właśnie dla 5-6-latków. I jedno mogę powiedzieć Wam na pewno – jest to kurs nietypowy. A dlaczego? Zobaczcie, a raczej przeczytajcie sami! Czytajcie uważnie do końca, bo tam czeka na Was niespodzianka :).


Nie będę długo trzymać Was w niepewności i
od razu Wam to zdradzę… Otóż bohaterem kursu English Play Box jest
nie kto inny, jak pudełko! Tak, tak, dobrze widzicie. Koncepcja nieco
surrealistyczna, ale na pewno oryginalna :).
Chwilowo nie mam okazji zobaczyć, jak jego
wprowadzenie wypadłoby w praktyce, ale sądząc po tym, jak żywą sympatią moi
uczniowie zapałali do Charliego, śmiem twierdzić, że mogłoby się
sprawdzić ;).
A Box to nie tylko narysowany bohater
kursu. Cały zestaw nauczycielski otrzymacie bowiem w dużym kartonowym pudle,
które pomieścić może także wiele innych nauczycielskich skarbów. Co sądzę o
takim rozwiązaniu? Cóż… A czy jest wśród Was osoba, która nie wykorzystuje
(jakiegoś) pudełka na zajęciach? 😉 (Jeżeli tak, to znaczy, że jeszcze nie
wiecie, jaki drzemie w nim potencjał!)
English Play Box 3 to propozycja przeznaczona dla
najstarszych dzieci w przedszkolu, obecnie mogą to być 5- lub 6-ciolatki.
Sprawdzić się może także w szkolnej zerówce.
 Wydaje się to być kurs całkiem ambitny. 
Co się na niego składa?
1. KSIĄŻKA NAUCZYCIELA z płytami CD
Poziom 3. to 7 rozdziałów, a w obrębie
każdego 8 lekcji
, gdzie
ta ostatnia jest podsumowującą, plus dodatkowe propozycje na lekcje
okolicznościowe
 (bożonarodzeniową, wielkanocną i z okazji Dnia Matki).
W książce nauczyciela znajdziecie zatem łącznie 59 scenariuszy zajęć.
Ale to oczywiście nie wszystko! Pierwsze strony to dokładny opis metody, w
której ważne elementy stanowią:
* Box, czyli nietypowy bohater kursu
* Połączenie elementów tradycyjnych i
cyfrowych, o których więcej za chwilę
* Nauka przez zabawę – w teacher’s booku
znajdziecie także podpowiedzi, jak zorganizować Kącik Angielski, w którym
dzieci mogą mieć dostęp do elementów związanych z językiem angielskim także
poza tradycyjnymi zajęciami
* Wsparcie dla nauczycieli anglistów,
którzy rozpoczynają pracę w grupach przedszkolnych lub nauczycieli wychowania
przedszkolnego, którzy rozpoczynają swoją przygodę z nauczaniem języka
Dlatego w książce nauczyciela przeczytacie
także jak zorganizować zajęcia, jak korzystać ze scenariuszy zajęć, jak
wprowadzić klasową rutynę wraz z konkretnymi propozycjami piosenek i rymowanek
do wykorzystania, pomysły na gry i zabawy.
Na dołączonych płytach CD znajdziecie piosenki,
rymowanki oraz historyjki do wykorzystania na zajęciach.
2. KSIĄŻKA UCZNIA z płytą CD
To coś, o co pytacie zdecydowanie
najczęściej – podręcznik, choć ja stricte podręcznikiem żadnej książki dla
przedszkolaków bym nie nazwała ;). Jest to zbiór, i to całkiem obszerny, kart pracy i muszę powiedzieć Wam, że mi całkiem się one podobają.
Są bowiem na fajnym poziomie, odpowiadającym możliwościom
5-6-ciolatków, ale także możliwościom nauczyciela na ich wykorzystanie podczas
zajęć.
Na każdy rozdział składają się karty
pracy, na których trzeba coś pokolorować (często jest to kolorowanie zgodnie z
kluczem) lub narysować, wyciąć czy połączyć (no właśnie, nie znajdziemy tu
prostego rysowanie po śladzie, które dzieci w tym wieku mają już opanowane, ale
np. trochę bardziej skomplikowane łączenie kropek), karty pracy związane z
historyjką w danym rozdziale oraz wypychanki lub “naklejanki” (karty
pracy z dołączonymi naklejkami).

Tematyka tej części kursu to:
Rozdział 1. “Mieszamy kolory”
Rozdział, w którym uczniowie mają szansę
powtórzyć nazwy kolorów oraz kształtów, a przy okazji także nazwy zwierząt
morskich (mamy tu zatem wspomnienia z wakacji i/lub powtórkę tego, na czym
zajęcia zakończyliśmy, często bowiem to właśnie ten temat poruszany jest na
czerwcowych zajęciach).
Rozdział 2. “W przedszkolu i w
szkole”
Rozdział poświęcony przyborom szkolnym,
ale także innym wyrazom związanym ze szkołą czy przedszkolem, które będą
używane podczas zajęć oraz przyimkom: oninunder.
Rozdział 3. “Moja Rodzina”
Jakie słownictwo się tu pojawia?
Członkowie rodziny, części ciała, a także przymiotniki: long, short, tall.
Rozdział 4. “Ubrania, które
noszę”
Połączenie nauki słownictwa związanego z
ubiorem oraz z wybranymi stanami pogodowymi.
Rozdział 5. “Jestem
szczęśliwy”
Zaskoczę Was! To rodział, w którym dzieci
przypomną sobie/utrwalą lub poznają słownictwo związane z emocjami ;). Nie
tylko happysad czy angry, ale także
takie bardziej skomplikowane, jak frightendsurprised oraz worried.
Przy okazji poznają nazwy czynności, które można połączyć z wybranymi stanami
emocjonalnymi.
Rozdział 6. “Na wsi”
Uczniowie poznają i/lub utrwalą słownictwo
związane ze zwierzętami, które spotkać możemy na wsi. Jest ich całkiem sporo i
to nie tylko te najczęściej się pojawiające, jak horsecow czy pig,
ale też nazwy wybranych baby animals. Dodatkowo, nazwy pomieszczeń.
Rozdział 7. “Jedziemy w świat”
Muszę przyznać, ze to jeden z moich
ulubionych tematów na zakończenie roku – transport, a do tego w połączeniu z
przymiotnikami: fastslowbigsmall.
Dodatkowo, w tej części kursu słownictwo
związane z Bożym Narodzeniem, Wielkanocą oraz Dniem Matki.
3. FLASCHCARDS & STORYCARDS
60 dwustronnych kart obrazkowych oraz 55 storycards, przedstawiających historyjki z kursu.
4. Wspomniany wyżej BOX
Nasz wesoły bohater może pełnić rolę magic
boxa
, z którego wyczarowywać będziecie kolejne, przydatne na zajęciach
materiały, możecie schować do niego towarzyszącą Wam zawsze pacynkę lub
zaprosić uczniów do wspólnej zabawy w odgadywanie co przygotował dla nich Box
. Pomysł nieco zwariowany? Skądże!
Przecież “ożywające” przedmioty to w naszej pracy nie nowość! 😉
  
5. PLAKAT – plansza do gry
Plakat dołączony do zestawu
nauczycielskiego
 wykorzystać
możecie
 do stworzenia dużej gry planszowej w celu utrwalania i
powtarzania słownictwa
.
6. DVD
Płyta DVD, na której znajdziecie filmy
z wybranymi piosenkami z kursu
 wykonanymi przez native speakera.
7. CYFROWE LEKCJE, do których dostęp
otrzymacie na stronie englishplaybox.pl
EP3 to 7 rozdziałów, przerabianych w trakcie 8 zajęć każdy, a
dodatkowo 4–5 zasobów multimedialnych na każdą z lekcji, razem prawie
250 materiałów
, które wykorzystać możecie Wy w swojej codziennej pracy lub
raz na jakiś czas dla jej uatrakcyjnienia. Do korzystania z zasobów
multimedialnych możecie zachęcić także rodziców.
8. MATERIAŁY DODATKOWE dostępne na stronie – gratka dla niejednego nauczyciela, szczególnie
początkującego
program nauczania – nie
raz pytacie, jaki program przedłożyć u dyrekcji (wpisać na wniosku dotyczącego
wybranego programu) – tu macie program podany na tacy :). Oczywiście zgodny z
obowiązującą podstawą programową;
roczny plan pracy, czyli
duże ułatwienie, jeżeli chodzi o prowadzenie dokumentacji – możecie wykorzystać
go w takiej, jak podana formie, lub zainspirować się nim do stworzenia
własnego, np. bardziej rozbudowanego, jeżeli zajęcia prowadzicie częściej, niż
2-3 razy w tygodniu;
plan wynikowy, który ułatwi
Wam m. in. ocenę postępów edukacyjnych dzieci, o którą to coraz częściej proszą
dyrektorzy placówek oraz pomocny przy sporządzaniu diagnozy gotowości szkolnej.
Jedną z podzakładek na stronie jest także blog, na którym znajdziecie teksty dedykowane rodzicom oraz nauczycielom.
Jak podoba Wam się ta propozycja?
Zetknęliście się z EP3 wcześniej? A może już na nim pracujecie? Koniecznie
podzielcie się wrażeniami!
* * *

A jeżeli wpis Was zainteresował, ale nie mieliście jeszcze okazji poznać EP3, zapraszam do udziału w KONKURSIE!
Tym razem będzie to tak zwana “szybka akcja” – kto pierwszy ten lepszy ;). Co musiscie zrobić, by mieć szansę na zgarnięcie całego zestawu nauczycielskiego (TB z płytą CD, flashcards, storycards, książka ucznia, plakat, DVD i oczywiście pudełko!)
1. Zapoznaj się z regulaminem konkursu (TU)
2. ZGADNIJ ILE POSTÓW (wraz z dzisiejszym) POJAWIŁO SIĘ DOTĄD NA BLOGU. By nie było za prosto chwilowo ukryłam archiwum bloga. Podpowiem Wam tylko, że jest to naprawdę ŁADNA liczba ;). Odpowiedzi umieszczajcie w komentarzach. UWAGA! Musisz podać przynajmniej swoje imię, anonimowe komentarze nie będą brane pod uwagę. Zwycięską będzie pierwsza poprawna. Powodzenia!

EDIT 19.09.2017

Dziękuję za wszystkie i tak liczne zgłoszenia! Miło mi, że niektórzy z Was podawali liczby w tysiącach – może kiedyś dobrnę ;). A tymczasem prawidłowaodpowiedź to:

A najszybciej udzieliła takiej Daga, której serdecznie gratuluję i którą proszę o kontakt mailowy! 🙂

* Wpis powstał w ramach współpracy z wydawnictwem NOWA ERA *

Udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa

81 odpowiedzi na “English Play Box 3 – nietypowy kurs dla starszaków + KONKURS”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.