Witajcie! Przed nami 3. już edycja akcji “High 5! Przybij piątkę z blogującymi anglistkami”, która cieszy się dużym zainteresowaniem z Waszej strony, co baaaaaaaardzo mnie cieszy. Tym razem na tapet bierzemy pomysły na zbliżające się przedwakacyjne zajęcia, a nasze wpisy połączy oczywiście niezastąpiona 5! Jako że mam ostatnio fazę na indian, zapraszam Was do zapoznania się z moimi pięcioma propozycjami zabaw z indiańskim motywem w tle. Utrwalicie dzięki nim proste, znane już Waszym uczniom słownictwo, a przy okazji zrobicie coś wyjątkowego! 🙂

Lubię indian, ale co lepsze, dzieci lubią indian i indiańskie klimaty. Dlatego takie zajęcia na pewno sprawią im radość.  Może będą dobrym pomysłem na lekcje z okazji Dnia Dziecka? Zwłaszcza że moje propozycje to mix różnorodnych zabaw i spora dawka ruchu :).
Zacznijmy od tego co będzie Ci potrzebne. Część materiałów możesz lub musisz przygotować sama/sam, część pobierzesz, klikając w poniższe linki:

☀ Wycięte z papieru kolorowe strzały oraz przygotowane do nich tarcze: KLIK

 
☀ Drewniane spinacze do bielizny + klej/taśma dwustronna

☀ Kolorowe piórka (dużo, w różnych kolorach, zwłaszcza jeżeli grupa jest duża) – możesz skorzystać z tych przygotowanych przeze mnie: KLIK*

☀ Wordcards z nazwami kolorów (najlepiej na paskach kolorowego papieru, z którego wycinać będziesz piórka lub moje – także dostępne w powyższym pliku z piórkami) w dowolnym języku

☀ Indiańska, żywa muzyka do tańczenia lub hit Shake your tail feathers 😉
☀ Postacie indiańskiego chłopca oraz indiańskiej dziewczynki
☀ Papierowa korona w piórka lub pióropusz
Podczas zajęć o indiańskiej tematyce możesz wykorzystać też moje matchards z kolorowymi piórkami oraz wyjątkowe karty obrazkowe z dzikimi zwierzętami. Mogą przydać się do wprowadzania słownictwa oraz kolejnych zabaw: KLIK_1* KLIK_2*
* Materiały zostały przygotowane z wykorzystaniem clipartów Kenna Sato Designs.

 

☀ ☀ ☀
A teraz czas na moje propozycje. W co się bawić, jak się bawić? Poznaj moją złotą 5-kę 

1. “Strzał” do celu Przed zajęciami rozwieś w sali wycięte, zalaminowane tarcze (jeżeli nie masz takiej możliwości, po prostu rozłóż je na dywanie). Dzięki tym przygotowanym przeze mnie możesz utrwalić z najmłodszymi uczniami temat kolorów. Jeżeli chcesz utrwalić coś innego, pobierz spośród udostępnionych plików pustą tarczę, którą wydrukujesz tyle razy, ile będzie potrzeba. W środku pozapisuj kategorie w zależności od tego, jakie słownictwo będziecie powtarzać. Wydrukuj też i zalaminuj kolorowe strzały. Jeżeli wybierzesz inne słownictwo do powtórki, niż kolory, zapisz na nich słówka wpisujące się w wybrane kategorie. Po białej stronie przyklej spinasze.

Podczas zajęć rozłóż strzały na dywanie, tak by nie było widać kolorów/słówek = spinaczami do góry. lub wrzuć je do jakiegoś woreczka. Pozwól dzieciom po kolei losować. Ich zadaniem będzie dopasowywanie strzał do konkretnych tarcz. Jeżeli rozmieścisz je po całej sali, będzie to fajne zadanie ruchowe :). Dzięki spinaczom dzieci będą mogły przypinać strzały; spinacze możesz też zastąpić samoprzylepnymi rzepami.

2. Indiański taniec
Rozdaj każdemu z dzieci po kolorowym piórku (kolory mogą, a nawet powinny się
powtarzać) i poproś, by utworzyły wspólnie koło, jednak nie trzymając się za ręce.
Następnie włącz żwawą indiańską muzykę (nie za głośno, tak by było słychać Twoje słowa) i zachęć dzieci do tańczenia dookoła. Na Twoje hasło (wybrany kolor) do środka wchodzą dzieci
trzymające czerwone/niebieskie/zielone itd. piórka. Tańczą przez chwilę na środku,
po czym zamieniają się z kolejnymi uczestnikami zabawy. Super zabawa na rozruszanie! Jeżeli Twoi uczniowie będą czuli się na początku speszeni, zachęć ich, tańcząc wspólnie z nimi :). 

3. Kolorowe pióropusze
Co pozwoli Ci bardziej na urozmaicienie zajęć z indiańskim motywem w tle, jak nie przygotowanie kolorowych pióropuszy? 🙂 Z najmłodszymi uczniami przećwiczysz dzięki tej prostej zabawie kolory, dla starszych możesz przygotować inne kategorie, które umieścisz na kartach wyrazowych, a na kolorowych piórkach zapiszesz wybrane słownictwo. Podczas zajęć rozrzuć piórka po całej sali, a następnie zachęć uczniów do ich zbierania i segregowania. Na koniec możecie wykorzystać je do zrobienia kolorowych pióropuszy na głowę!
4. 10 Little Indians
Usiądź z dziećmi na podłodze, tworząc koło. Przypomnij im słowa boys i girls, wskazując odpowiednio na kilku chłopców i kilka dziewczynek.
Następnie wyznacz jakiś punkt (może to być stół, krzesło lub po prostu ściana
po przeciwnej stronie), w którym umieścisz obrazek inidańskiego chłopca lub np. karte obrazkową z tygrysem (dostępna w jednym z moich plików), oraz drugi, w którym znajdzie się obrazek indiańskiej dziewczynki lub np. kartę obrazkową z małpką. Następnie zacznij liczyć na palcach małych indian, jednocześnie prosząc dzieci
o pomoc (możesz robić to coraz szybciej i szybciej lub zachęcić dzieci do śpiewania):
One little, two little, three little
Indians,
Four little, five little, six little
Indians,
Seven little, eight little, nine
little Indians,
Ten little Indian… boys/girls!
W zależności od tego, które słowo padnie na
końcu (boys/girls – o czym decydujesz Ty, jednocześnie mając możliwość zaskoczenia uczniów) wstają chłopcy lub dziewczynki, podbiegają do odpowiedniego wyznaczonego punku i
wracają na swoje miejsca. Zabawa bardzo prosta, ale niezwykle emocjonująca!
Jeżeli przy jej okazji chcesz poćwiczyć większy zakres słownictwa (przeprowadzić ja w starszej grupie), zamiast wyznaczania miejsc zaproponuj dzieciom podbieganie do dwolnych punktów/przedmiotów w sali, ale tylko takich, które uczniowie będą umieli nazwać po angielsku. Po każdej “rundzie” pytaj wybranych chłopców/dziewczynki do czego podbiegli.
5. Indiański król
Niedawno, w ramach facebookowego cyklu #NowaZabawaKażdegoDnia na fanpage Head Full of Ideas przypominałam Wam super zabawę pt. “Animal Kingdom”, która lekko zmodyfikowana i tu sprawdzi się świetnie! Wybierz jedną osobę (na początku możesz Ty pełnić tę rolę), która zosatnie indiańskim królem, załóż jej na głowę specjalnie przygotowaną koronę lub pióropusz i zaproś na koniec sali. Resztę dzieci ustaw na drugim końcu – będą indianami, którzy chcą wrócić do wioski. Będzie to możliwe, ale tylko po wykonaniu poleceń wydanych przez króla.

 

Wybrani – król może podawać po prostu ich imiona, dostają od niego przeróżne zadania ruchowe, jak np. Jump, Slither like snakes, Twirl itp. i w ten sposób muszą się przemieścić w jego kierunku, lub wybrani przez Ciebie uczniowie mogą pytać “Can we come back to the indian village?”, na co król będzie odpowiadał “Only if you can….”, a następnie podawał polecenie do wykonania. Obok króla możesz ułożyć pozostałe idniańkie pióropusze, które Twoi uczniowie będą zakładali po dobrze wykonanym zadaniu :).

Co sądzisz o moich propozycjach? A może i Ty znasz jakieś super zabawy, które można wykorzystać przy okazji takich nietypowych zajęć? Pamietaj, że nie ma nic, co ucieszyłoby autora blogowego posta bardziej, niż komentarz pod nim! 🙂

* * *
Wpis powstał w ramach wspólnej blogerskiej akcji

 

Zapraszam Was także na pozostałe blogi biorące udział w tej edycji. Zobaczcie, co na nich znajdziecie:

 

 

Udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa

21 odpowiedzi na “5 indiańskich zabaw na przedwakacyjne zajęcia (+materiały dodatkowe)”

Na pewno wykorzystam na Dniu Dziecka, na którym jesteśmy odpowiedzialni za przygotowanie Stanów Zjednoczonych 🙂 Może jakies inne pomysły w tym temacie? Pozdrawiam serdecznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.