Patrząc za okno, chyba wszyscy odnosimy wrażenie, że do zimy jeszcze daleko… Jednak bałwankowy temat fajnie wpisuje się w tematykę świąteczną, związaną z pogodą, chłodniejszymi dniami i ciepłymi ubraniami. Chcecie poznać mój tegoroczny pomysł na zajęcia dla 3-latków? Zapraszam do lektury!

Budowanie bałwana (tym razem nie lepienie) to aktywność, która zapewne pojawiała się już na Twoich zajęciach. Chyba ciężko wymyśleć w tym temacie coś odkrywczego… Za to zabawę można przeprowadzić na wiele różnych sposobów, co pomoże „rozciągnąć” ten temat nawet na kilka lekcji i kompleksowo go omówić.

Kluczem do całości może stać się niezastąpiona ❆ I’m a Little Snowman ❆ Super Simple Learning. Poza piosenką, przydadzą się:

1. Papierowe, ponumerowane talerzyki

2. Przygotowane przeze mnie karty (do pobrania TUTAJ / download HERE)

3. Wycięte i najlepiej zalaminowane części bałwana (ja swoje wycięłam z dużego brystolu i kolorowych kartek A4)

Karty schowaj pod talerzykami, zaczynając od głowy: 1 – głowa, 2 – oczy, 3- nos itd… Na wierzchu możesz zostawić dużą, śniegowa kulę – brzuszek bałwana. Obok talerzyków rozłóż rozsypane części.

Podczas zajęć zaprezentuj dzieciom kartę z bałwankiem w całości, opisz go dokładnie, wskazując brzuch, głowę, oczy, nos, kapelusz itd… Możecie też wspólnie zaśpiewać piosenkę, jeżeli dzieci już ją znają. Następnie zaproponuj zabawę w budowanie!

Pokaż dzieciom wielką, śniegową kulę i zapytaj co to może być (u nas jest to snowman’s tummy). Ułóż ją na dywanie w takim miejscu, by zmieściły się pozostałe części. Następnie wskaż dzieciom talerzyki, wspólnie je policzcie. Zwróć ich uwagę na brakujące części bałwana, powiedz, że musicie teraz odnaleźć head, nose, arms etc. Proś dzieci by po kolei odkrywały talerzyki, zaczynając oczywiście od numeru 1. Ich zadaniem jest odnajdowanie poszczególnych cześci bałwana i układanie ich w odpowiednim miejscu. Jeżeli wiesz, że Twoi uczniowie poradzą sobie z tym, proś by sami nazywali je po angielsku, jeżeli nie – róbcie to wspólnie.

Gdy bałwan będzie już gotowy, jeszcze raz wskaż wszystkie jego części, zachęć dzieci by nazywały je po angielsku. Następnie wspólnie zaśpiewajcie I’m a Little Snowman. Jeżeli dzieci jeszcze tej piosenki nie znają, będzie to idealna okazja do jej wprowadzenia! 🙂

Na koniec zagrajcie w What’s missing? Poproś by dzieci zamknęły oczy, a następnie zabierz np. jeden guzik lub kapelusz. Żeby było śmieszniej, pozamieniaj części ze sobą – schowaj kapelusz, a na głowie połóż bałwanowi szalik lub podmień czarne kółeczka z zielonymi – to urozmaici i nieco utrudni dzieciom zadanie :).

Jeżeli grupa nie jest zbyt duża lub jeżeli lubisz wycinać, na następne zajęcia możesz przygotować części bałwana w wersji mini – tyle, ilu uczniów masz w grupie i uczynić z tego zadanie indywidualne lub w parach :). Dzieci mogą losować po kolei karty lub śledzić wskazówki nauczyciela. Moim 3-latkom bałwanki wyszły przepięknie! ♥

***

Ten temat fajnie można połączyć z piosenką ❆ Little Snowflake ❆. W końcu bałwan jest ze śniegu, a śnieg ze śnieżynek, jak to mówią dzieci :). Zobaczcie jakie karty z tej okazji przygotowałam:

 

A jeżeli poszukujecie pomysłów na aktywności o tej tematyce dla starszych dzieci, zajrzyjcie do poniższych wpisów:

* Let’s build a snowman (Head Full od Ideas)

* Snowman BINGO (Funglish)

* Draw your own snowman (Funglish)

* Snowman week (Head Full of Ideas)

 
0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
22 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
judyta
judyta
6 lat temu

Marysiu, muszę to napisać- Twoje materiały za każdym razem są takie staranne, estetyczne, śliczne. Rzadko mi się zdarza tak zachwycać jakimiś pomocami, ale Twoje mogłabym chwalić i chwalić. Trafiasz w mój gust 🙂 dziękuje za dzieleni się nimi. pozdrawiam, judyta

Let's read in English
6 lat temu

Budowanie takiego bałwana w wersji 'XL' na pewno zaangażuje wszystkie maluchy. Podoba mi sie, ze ćwiczenie to rownież mozna wykorzystać w wersji 'mini' np. ze starszymi, bardziej samodzielnymi dziećmi. Często tez stosuje grę What's missing? Dzieciaki ja uwielbiają! Fajnie pozwolić dzieciom na chwile szaleństwa, by mogły zbudować takiego bałwana w wersji 'Crazy snowman' czyli z szalikiem na głowie, rekawiczkami zamiast stop allbo postawionego na głowie 🙂 Doza humoru na koniec lekcji nie zaszkodzi! 🙂

dariach
6 lat temu

To prawda! Mi również podoba się Twój styl! Minimalizm w czystej postaci, bez niepotrzebnych dodatków i upiększeń 🙂 Pomysł świetny! I po raz kolejny mogę sobie tylko wyobrazić i ile lepiej wyglądałaby ta lekcja w mniejszej grupie niż 20 maluchów 😀

Ilona English Freak
6 lat temu

Świetne! dzieciaki uwielbiają szukaanie i układanie 🙂 Może to już zmęczenie i nie widzę- czy części bałwanka też można pobrać?

Anonimowy
Anonimowy
Reply to  Ilona English Freak
5 lat temu

A bylaby szansa na wersje do pobrania?

Monika
6 lat temu

Marysiu moja cudowna! Dziś ten piękny snowman podbił serca dzieci na zajęciach:) Zachwycały się nim i 4, i 5 latki (zabawę trochę zmieniłam)! Uwielbiam Twoje pomysły, pomoce oraz to, jak bardzo inspirują mnie one do dalszego tworzenia jeszcze fajniejszych zabaw!

Kat
Kat
6 lat temu

Bardzo dziękuję za ten wpis, na pewno skorzystam na najbliższych lekcjach angielskiego 🙂

Wiola Sikora
6 lat temu

Zaglądam do Ciebie często. Jestem początkującym nauczycielem j.angielskiego w przedszkolu, jestem na ostatnim roku studiów peagogicznych. Jak możesz się domyśleć słabe pojęcie mam o nauczaniu j.angielskiego w przedszkolu od strony takiej typowo dydaktycznej. Okazało się jednak, że na zajęciach sobie radzę świetnie, dzieci mnie pokochały. A to za sprawą tego, że mam odpowiednie podejście do dzieci i oczywiście do lekcji każdej jestem przygotowana,a lekcje są ciekawe- bo inspiracje czerpię z Twojego bloga.Za każdym razem gdy zastanawiam się jak "ugryżć" jakieś zagadnienie, jakie zabawy wymyślić, żeby te 30 minut z grupą nie było tylko przesiedziane, zaglądam do Ciebie. A tutaj zawsze czeka na mnie pomoc. Za to serdeczne dzięki! Życzę Ci dużo satysfakcji z prowadzenia bloga oraz pracy z dziećmi. Pozdrawiam!

angielski123
6 lat temu

Marysia, świetny pomysł 🙂 Dzisiaj zajecia o bałwanku 🙂 Ile zajeć poświecasz na jedną tematyke? Co zajecia przygotowujesz coś innego? Ja przeważnie staram sie robić podobne zabawy statystyczne i utrwalające i te same słowa tak na 2 zajeciach.. czyli jak dzisiaj uczymy sie cześći bałwanka i układamy go to na nastepnych to samo z tym, że dorzucam piosenke i jakąś nową zabawe.. myślisz, że tak jest ok? 🙂

aga otlo
6 lat temu

Dzięki za dzisiejsze szkolenie 😉 właśnie zamówiłam laminator i przeglądam zasoby Twojego bloga, drukuję bałwankowe pomoce. Dzięki

Ewelina Pomysły przy tablicy
4 lat temu

Tytuł wpisu do razu skojarzył mi się z piosenką z Krainy lodu 🙂 Organizowałam kiedyś konkurs piosenki i chyba połowa dziewczynek śpiewała wtedy tę piosenkę 😀

Agnieszka
4 lat temu

Marysiu, bardzo, bardzo, ale to bardzo dziękuję za inspiracje! Ostatnio na zajęciach indywidualnych wykorzystałam zabawę w ubieranie bałwana, dzieciaki były zachwycone ! (dodam, że duża różnica wieku nimi) <3 Mnie również podoba się ten minimalizm, bo jest czysty i przejrzysty, no i oprócz tego ILOŚĆ zabaw jest powalająca 😉 Jedno wielkie – dziękuję- za dzielenie się swoimi pomysłami 😉

Udostępnij ten artykuł

Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
22
0
Zostaw komentarzx