angielski, dzieci, przedszkole, zabawy, nietypowe przedmioty, 7 pomysłów na zabawy, Head Full of Ideas
Macie czasem wrażenie, że skończyły Wam się pomysły na fajne,
oryginalne zabawy na zajęciach? Ja miałam tak już nie raz… Znudzenie zwykłymi zabawami z flashcards spowodowało, że zaczęłam sięgać po nietypowe pomoce dydaktyczne. Teraz nakrętki od butelek, papierowe kubeczki, talerzyki czy folia aluminiowa są stałym elementem programu :). Jak je wykorzystuję? Oto 7 pomysłów, które królują ostatnio na moich lekcjach. 

Poniższe zabawy pomogą uatrakcyjnić zajęcia, a jednocześnie przećwiczyć rozmaite
słownictwo. Przedstawione propozycje mogą posłużyć jako gotowy do wykorzystania materiał lub po prostu za inspirację! Możecie je dowolnie modyfikować, w zależności od swoich potrzeb.

1. Żetony do gry w BINGO


lekkie, łatwo je zdobyć, więc nie ma problemu, gdy się pogubią i są z pewnością
bardziej wytrzymałe niż papierowe/kartonowe żetony. Wystarczy zebrać zestaw
nakrętek od butelek po wodzie. Mogą być w różnych kolorach.

2. Wyścig

Zabawę roboczo nazwałam „wyścig”, choć tak naprawdę typowym wyścigiem nie jest ;). Potrzebne będą dwa zestawy takich
samych flashcards z wybranym
słownictwem, nakrętki w dwóch kolorach, ewentualnie skakanka lub taśma klejąca,
którą przedzielisz salę na pół. Po jednej stronie ułóż jeden zestaw flashcards, po drugiej – drugi. Podziel
dzieci na dwa zespoły, każdemu przydziel jeden kolor – tyle nakrętek, ilu
uczniów w zespole i wskaż wybraną stronę sali. Uczniowie w każdym z zespołów
ustawiają się w kolejkę, każdy trzyma swoja nakrętkę. Zadaniem nauczyciela jest
wymawianie na głos nazw przedmiotów/zwierząt itp. znajdujących się na kartach,
a dzieci – odnajdowanie ich wśród flashcards
rozłożonych po ich stronie sali. Dany uczeń podbiega do wybranej karty i
kładzie na niej swoją nakrętkę, po czym jak najszybciej wraca do reszty grupy.
Grać można na czas i/lub na punkty.

3. Rzeka


Niebieski worek na śmieci idealnie nadaje się na… rzekę :). Poza workiem, potrzebne będą wybrane flashcards (w zależności od tego, jakie słownictwo przerabiacie), które będą pełniły rolę kamieni. Na rzece oczywiście :). Zadaniem uczestników jest przedostanie się z jednego jej brzegu na drugi. Żeby tego dokonać, muszą stawać na odpowiednich flashach, śledząc wskazówki prowadzącego.

Worek może przekształcić się równie dobrze w jezioro w zabawie w łowienie rybek/flashcards lub morze, gdy ćwiczyć będziecie morskie słownictwo :).

4. Czarno-białe obrazki

Ostatnio, na fanpage’u Head Full of Ideas (do którego polubienia serdecznie zachęcam), przedstawiłam pomysł na zabawę z kolorowymi obręczami i czarno-białymi obrazkami. Ja wykorzystywałam do zabawy wydrukowane kameleony, ale jest to pomysł wielokrotnego użytku i wykorzystać go można przy okazji utrwalania dowolnego słownictwa! 
Rozłóż obręcze po całej podłodze. Rozdaj dzieciom obrazki, dla każdego po jednym. Następnie formułuj różne wskazówki, np. chameleons are blue / teddy bears are red / apples are green etc. Zadaniem uczestników zabawy jest uważne słuchanie instrukcji i układanie obrazków w wybranych obręczach.

5. Motylki

Do zabawy, poza obręczami, potrzebne będą wybrane flashcards oraz dowolna muzyka. Rozłóż obręcze po całej podłodze, do każdej włóż inną kartę obrazkową, najlepiej obrazkiem do dołu. Uczestników zabawy poproś by zamienili się w motylki, które będą „latać” po sali w rytm muzyki. Włączaj i wyłączaj piosenkę. Gdy muzyka gra, motylki latają, gdy ucichnie – nauczyciel dyktuje nazwę wybranego koloru. Zadaniem dzieci jest odnalezienie odpowiedniej obręczy i wskoczenie do niej (jeżeli grupa jest niewielka) lub ustawienie się obok. Następnie podchodź do wybranych dzieci i pytaj co najduje się na karcie w danej obręczy.

To od czasu wprowadzenia na zajęciach zabawy w budowanie wieży, o której mowa już była nie raz (a więcej przeczytacie możecie TU), ponumerowane papierowe kubeczki zaczęły święcić triumfy na moich przedszkolnych zajęciach! 🙂

6. Kubeczkowe memory

W memory gracie na co drugich zajęciach i już nieco zaczyna się nudzić? Dodaj do tego kubeczki! Schowaj pod nimi karty i gotowe :). 

7. Where is it?

Pod kubeczkami możesz też schować jakieś niewielkie przedmioty. Ponieważ każdy jest ponumerowany, poćwiczycie przy okazji liczebniki. Schowaj np. cztery nakrętki i jedną figurkę pieska. Zadaniem dzieci będzie odgadnąć pod którym numerem znajduje się figurka. Jeszcze większe emocje zagwarantujesz sobie i swoim uczniom, jeżeli na samym początku zabawy pozwolisz im obstawić konkretny numer. Zapisz wszystkie w tabeli na kartce, obok umieść imiona uczniów. Zadaniem każdego będzie postawienie krzyżyka w odpowiednim miejscu, a następnie uważne śledzenie przebiegu zabawy. Skupienie gwarantowane!

0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
10 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
londonopoly
6 lat temu

Bardzo lubię robić kubkową wieżę z flashcards, ostatnio na lekcji ułożyłam z 6-letnią uczennicą tak wysoką wieżę ( 16 kubków), że już pod koniec wieża była większa od niej i nie mogła sięgnąć, żeby położyć kubek na górze, ale jakoś dałyśmy radę 🙂
Ta zabawa w wyścig wygląda bardzo fajnie 🙂

FirstIdeaKit
6 lat temu

Rzeka z worków na śmieci mnie zachwyciła! Akurat będę mieć słownictwo zwiazane z campingiem, genialnie się wpasuje 😀

Ilona English Freak
6 lat temu

Zebranie nakrętek to wyzwanie – zawsze przez przypadek zostają usunięte. Tym razem zamykany plastikowy pojemnik zastosuję 😉 Dzięki za nowe pomysły!

Ewelina
6 lat temu

Na moich zajęciach kubeczki również świętują triumfy. Nawet nie sądziłam, że tak to wciągnie dzieci 🙂
Nakrętki zaś zbierałam przez całe wakacje. Było trudno tym bardziej, że mam w domu 2,5 latka, który wszystko mamie podkrada 🙂

Jak zwykle miło się Ciebie czyta 🙂

Julia M
6 lat temu

Nie bardzo rozumiem drugą opcję przy grze 'Where is it?' Może ktoś mi wytłumaczyć? 🙂

Margot
6 lat temu

Rzeka z worków <3 Bardzo lubię tę zabawę i moje maluchy też 😀
Ja sama muszę kilka worków na śmieci sklejać razem (taśmą, od spodu) bo uczniowie zażyczyli sobie szerszej rzeki! 😀 Stwierdzili, że dla takiej "chudej rzeki" to im się nie opłaca przez most chodzić, skoro mogą ją przeskoczyć : DDDD
Cwaniaki 😀

Udostępnij ten artykuł

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
10
0
Zostaw komentarzx
()
x