Przedstawiam Wam propozycję Pani Doroty, która zwyciężyła w naszym misiowym konkursie. Pomysł jest bardzo inspirujący i nada się do wykorzystania na różnego rodzaju zajęciach :).
Całe zajęcia opierają się na założeniu, że musimy znaleźć różnice i podobieństwa pomiędzy pluszowym i prawdziwym misiem, czyli TEDDY BEAR v. REAL BEAR. W zależności od grup wiekowych (głównie chodzi o język angielski) w zabawach będziemy używać różnego rodzaju słownictwa.
Jak wygląda?
Świetnie jakby udało się narysować np. na szarym papierze kształt idącego na 4 łapach prawdziwego misia i siedzącego pluszowego misia. Robiąc lekcję w j. polskim możemy zapisywać/narysować wszystkie słowa, które dzieci będą podawać na karteczkach i przyczepiać je do wybranych misiów.
W języku angielskim dobrze pogrupować dane słownictwo np.:
mamy prawdziwe misie (brązowy, biały-polarny, czarno-biały panda, szary – koala, …).
Co je?
Młodszym dzieciom można przygotować obrazki z różnego rodzaju potrawami, dla zabawy niech będą to potrawy, których na pewno miś nie je np. spaghetti, pizza, kanapki, arbuz, coca-cola itp. A zjada miód, mięso, rośliny (dobrze sprawdzić co zjada prawdziwy miś). W starszych grupach może być do okazja do powtórzenia nazw związanych z jedzeniem słówek w j. ang., np. w formie karty pracy.
Co robi?
Prawdziwy miś: wspina się na drzewa, poluje, ryczy, śpi, nie można się do niego zbliżać ani go dotykać; Pluszowy miś: nie rusza się, nie je, można go przytulać i z nim spać, jest naszym przyjacielem.
![]() |
zobacz tutaj |
Super pomysł!
Rewelacja! Na pewno wykorzystam!
Te kanapeczki na końcu mnie urzekły 🙂
Kradnę na jutro 🙂 Dzięki!