Czyli (moim zdaniem) idealny sposób na lekcję wprowadzającą temat zabawek :). I kolejny powód do bycia dozgonnie wdzięczną/-ym twórcom Super Simple Songs! 😉 Tym razem za ich piosenkę o tym właśnie tytule. Moja lekcja, stworzona głównie w oparciu o nią i proponowane do niej aktywności, wypadła świetnie w obydwóch grupach, z którymi ją przeprowadzałam: 3- i 4-latków. Do tego, na większość dzieci zadziałała wyciszająco, także warto wprowadzić ją choćby po to by uspokoić nieco wiosenne nastroje dzieci (zapewne u Was wygląda to podobnie, w końcu z nadejściem wiosny to nie tylko my nauczyciele dostajemy zastrzyk energii, ale nasi uczniowie również :)).
Co przyda się do przeprowadzenia lekcji?
*Piosenka My Teddy Bear z płyty Animals by Super Simple Learning (bardzo polecam jej zakup, bo właściwie wszystkie piosenki na niej są świetne, a dzięki nim dogłębnie można przerobić ze wszystkimi grupami wiekowymi temat zwierząt: domowych, z farmy czy zoo :))
*Teddy Bear Worksheet – ja wykorzystałam tę znajdującą się w materiałach dołączonych do płyty, ale może to być równie dobrze zwykła kolorowanka z misiem, ważne by było widać go w całości, ponieważ dzięki piosence powtórzycie też części ciała. Można prosić dzieci by zamiast dokończyć (tak, jak u mnie) pokolorowały każdą na inny kolor, najlepiej zgodnie ze wskazówkami nauczyciela :).
*Pluszowy miś dla każdego dziecka. U mnie akurat nie było z tym żadnego problemu, bo mamy w przedszkolu całkiem sporo misiów, ale jeżeli grupa jest duża i nie macie wystarczającej liczby, możecie zawsze poprosić swoich uczniów o ich przyniesienie :).
1. Ponieważ podczas tej lekcji ćwiczycie też części ciała, proponuję Wam rozpoczęcie zajęć od jednego z moich ulubionych warm-up activities: dzieci siedzą w kole, a nauczyciel wita się po kolei z każdym (u mnie robi to oczywiście pacynka Cheeky Monkey) przy okazji wydając polecenia dotyczące przerabianych już części ciała, np. touch your ears, point to your nose etc.
2. Następnie, kiedy dzieci jeszcze nie znają piosenki, schowajcie misia do nieprzezroczystego worka i pozwólcie każdemu dziecku wyczuć co jest w środku. To zadanie wcale nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać, choć starsze dzieci w końcu dochodzą do tego, że może być tam miś; nie do końca można je wykorzystać kiedy jesteście „zmuszeni” do poproszenia dzieci o przyniesienie misiów, ale wtedy możecie pobawić się na początek np. w Who’s teddy is missing? 😉
3. Kiedy już wyjmiecie misia z worka, zaprezentujcie wszystkie części jego ciała, które pojawiają się w piosence, mówiąc np. Look, my teddy bear has two eyes. Żeby było śmiesznie, podając kolejne, możecie zmieniać ich liczbę, np. my teddy bear has… 5 legs! i prosić dzieci by potwierdziły lub zaprzeczyły :).
4. Po zaprezentowaniu wszystkich części ciała rozdaj każdemu uczniowi po misiu (można to zrobić w formie niespodzianki i wrzucić je wszystkie do pudła, przez które nie widać co znajduje się w środku – radość dzieci na widok tylu miśków – bezcenna 🙂 i wspólnie zaśpiewajcie piosenkę.
5. Na koniec poproś by dzieci zrobiły zadanie, mogą dokończyć czy pokolorować części ciała misia, zgodnie z kolejnością, w jakiej pojawiają się w piosence :).
P.S. By ten temat nieco urozmaicić, można włączyć do kolejnych lub wcześniejszych zajęć opowiadanie/książeczkę, w której bohaterami są misie. Tu znajdziecie kilka propozycji:
https://www.barnesandnoble.com/s/?category_id=417544
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Books-Childrens-Bear/zgbs/books/2792
Na kolejnych zajęciach, jeszcze zanim wprowadzicie nowe słowa dotyczące tematu, odśpiewajcie piosenkę już bez misiów, używając tylko gestów. Na samym końcu, gdzie pojawia się My teddy bear has four paws, jednocześnie klaskajcie w dłonie i tupcie nogami – wychodzi to bardzo fajnie, bo dzieci mogą się poruszać, ale dzięki temu, że piosenka jest wolna i spokojna, nie zaczynają szaleć 🙂
Misiowe tematy to zawsze faworyt dziewczynek, świetne pomysły!
Niekoniecznie tylko dziewczynek, ale za to po wprowadzeniu tej piosenki w różnych grupach, muszę stwierdzić, że najlepiej nadaje się dla 3-latkow 🙂 tam i chłopcy bardzo się zaangażowali