Na blogu był już zielony, na Facebooku znajdziecie też słownictwo związane z kolorem niebieskim, teraz pora na różowy! Jest to kolejny kolor, który kojarzy mi się z wiosną, ale też trochę z latem. Jest zatem taki „przejściowy” :). Po wprowadzeniu związanego z nim słownictwa ławo przejdziecie do tematów takich, jak farm animals czy my body oraz nawiążecie do cieplejszych temperatur i zbliżającego się lata! Zobaczcie sami ;).
Ja swoje zajęcia zaczynam od prezentacji w Power Point, stworzonej za pomocą powyższych obrazków. Zanim jednak ją włączę, tak jak w przypadku koloru zielonego, proszę żeby dzieci wymieniły kilka różowych rzeczy, które przychodzą im do głowy – z tym kolorem jest trochę trudniej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie by im nieco podpowiadać ;).
Następnie możecie użyć przygotowanych przeze mnie flashcards. Tu szczególnie polecam Wam zabawę What’s missing? – fajnie sprawdza się przy różnorodnym słownictwie. Jednak pomysłów na zabawy jest całe mnóstwo, więc macie z czego wybierać!
A potem do utrwalania słownictwa np. domino :). Dzieci naprawdę uwielbiają w nie grać i, zaraz po memory, jest to jedna z najlepiej nadających się do tego gier!
Więcej znajdziecie TU.
Jeżeli brakuje Wam podczas takich zajęć piosenki, wykorzystajcie np. The Big Pig Song! :). Ten temat poprzedza u mnie ten o zwierzętach zamieszkujących farmę (A pig is pink! Where does it live?), także przyda się dobrze zapamiętać to słowo ;).
Jedną z wymienionych różowych rzeczy są też truskawkowe lody! Wraz ze wzrostem temperatur, zaczynamy jeść ich coraz więcej, a dzieci bardzo lubią rozmawiać o różnych smakołykach, dlatego możecie zapoznać je z kolejną świetną piosenką od Maple Leaf Learning:
a następnie porozmawiać o ulubionych smakach! 🙂 Dzięki temu poćwiczycie też pytanie Do you like…? i odpowiedzi Yes, I do/No, I don’t.
Od „różowego” tematu, łatwo przejdziecie też do części twarzy i ciała, ale to już temat na osobny post! 😉