Zbliżający się Dzień Matki to świetna okazja by powtórzyć/wprowadzić słownictwo związane z rodziną. Tym bardziej, że w przedszkolach często łączy się występy z tej okazji także z Dniem Ojca lub organizuje jeden wielki rodzinny piknik :).
Niezawodne w tym temacie będą jak zwykle piosenki! 🙂 Chyba najbardziej „chwytliwą” piosenką, jaką znam jest Finger Family, której duuuuuuuużo różnych wersji znajdziecie na youtubie. Bardzo łatwo możecie zrobić do niej finger puppets lub „przerobić” każdy z Waszych palców na innego członka rodziny za pomocą markera ;). Ta piosenka jest idealna także dla najmłodszych dzieci :).
Możecie wykorzystać też Rain, Rain, Go Away!, którą także w kilku wersjach znajdziecie na youtubie. Jedną z nich jest propozycja z www.supersimplelearning.com, do której pobrać możecie darmowe flashcards z członkami rodziny :).
Jeżeli chcecie przy tej okazji wspomnieć też o dziadku i babci, przydatna może się okazać z kolei Family Song od ELF learning:
Jeżeli Wasi uczniowie mają już w miarę opanowane słownictwo lub chcecie je z nimi tylko przypomnieć, wspólnie się pobawcie! Dzieciaki ostatnio rozpiera energia, więc zamiast spokojnych, statycznych gier i zabaw, wykorzystajcie te z chociaż odrobiną ruchu :). Jakiś czas temu myślałam, myślałam i wymyśliłam 2, które idealnie nadadzą się przy okazji tego temat:
Who changed places?
Dzieci ustawcie w kółku, kilkorgu z nich rozdajcie karty z obrazkami: mummy, daddy, sister, brother etc. Całą resztę poproście o zamknięcie oczu. Wśród dzieci trzymających obrazki wskażcie, bez wymawiania imion, kto ma zamienić się miejscami. Pozostałe muszą odgadnąć who changed places. Zwróćcie jednak uwagę by nie podawały imion kolegów i koleżanek, a nazwy członków rodziny :).
Knock, knock…
Czyli kolejna zabawa z zamianą miejsc :). Tym razem też przydadzą się flashcards, musicie mieć ich jednak tyle, ile dzieci w grupie – każda powtórzona co najmniej raz. Rozdajcie obrazki dzieciom i poproście by szybko zobaczyły kto jest którym z członków rodziny. Następnie naśladujcie odgłos pukania do drzwi, mówiąc Knock, knock, dzieci odpowiadają Who’s this?, a Wy podajecie któregoś z członków rodziny. Dzieci, które mają odpowiednie karty muszą szybko zamienić się miejscami. Jeżeli chcecie zabawę trochę ułatwić, poproście by dzieci po prostu wychodziły na środek, a jeżeli chcecie by było trochę trudniej, zamiast rozdawać wszystkim flashcards, przylepcie każdemu na plecy karteczkę z wybranym członkiem rodziny i na ucho powiedzcie kto to taki. Potem łatwo sprawdzicie czy wszyscy dobrze zapamiętali ;).
A już wieczorem zapraszam Was na relację z dzisiejszych zajęć, na których będziemy uczyć się zwycięskiej piosenki nadesłanej w ramach konkursu przez Karolinę z Help Zone (https://www.facebook.com/helpzonePL)! 🙂
Bardzo lubimy te piosenki 🙂
dopiero rozpoczęłam pracę w przedszkolu i ten blog jest dla mnie istnym źródłem wiedzy i całym kompendium. Bez niego chyba bym nie dała rady. Jesteś WIELKA! 🙂 dziekuję
Cieszę się i dziękuję bardzo! Powodzenia 🙂
Dzień dobry! Ja podobnie jak Magda_Lene – pracuję z przedszkolakami od października. Zaglądam na Twoją stronę niemal przed każdymi zajęciami. Dzieciom bardzo podobają się wszystkie zabawy i szybko się uczą. Naprawdę wielkie dzięki!!! Ania D.