Nareszcie! Wiosna staje się już coraz bardziej realna ;). Może temperatury jeszcze nie powalają, ale spokojnie można zabrać się za wprowadzanie tego tematu. Od czego zacząć? Poza Spring Boxem, który z odpowiednią do wieku liczbą rzeczy w środku sprawdzi się równie dobrze w starszych, jak i młodszych grupach, można nawiązać do koloru, który niewątpliwie z tą porą się kojarzy.
W tym roku postanowiłam z najstarszymi grupami wprowadzać niektóre nowe (albo nawet i znane im już słowa, których jednak nie zaszkodzi sobie przypomnieć), kierując się właśnie ich kolorem :). Był już niebieski (stąd nauka np. o morskich zwierzątkach), jednak jako zimowy kolor nie załapał się już na bloga* ;). Teraz pora na zielony!
Zajęcia możesz zacząć od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dzieciom zielone i powiedz „green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz „red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dzieci powtórzą to kilka razy, mogą chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło „red” muszą się zatrzymać, a na „green” mogą znowu biegać po sali. Zabawa bardzo prosta, ale właśnie to dzieci lubią najbardziej, dodatkowo przypomni im jak po angielsku jest zielony ;).
Gdy już dzieci się wybawią, usiądźcie w kółku i pokaż im jak „wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz że dziś go nie potrzebujecie, zajmiecie się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj im pierwszy obrazek, poproś by za tobą powtórzyli, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadują – one oczywiście mówią po polsku, ty prezentujesz im odgadnięte słowa po angielsku.





Następnie spróbujcie zaprezentować wszystkie słowa, np. zjedzcie ze smakiem ogórka, skaczcie po sali jak żaby, połóżcie się na trawie i powygrzewajcie chwilę na słońcu, zerwijcie z niej koniczynkę, a na końcu naśladujcie odgłosy dżungli – dzieci naprawdę dobrze się przy tym bawią :).
Dla urozmaicenia możesz też użyć przygotowanej przeze mnie prezentacji, a niektóre poznane słowa wykorzystać jako wprowadzenie do kolejnych tematów, np. do nauki o zwierzętach, które żyją w dżungli :).
*Po flashcards związane z tematem What is blue? zapraszam na FB 🙂
Możecie wykorzystać też piosenkę Patty Shukli Jump! (Jump like a frog and lie down on the grass) :).
Bawcie się dobrze!
M.
Bardzo fajny pomysł, może kogos zainspiruje moja lekcja nad stawem, gdzie poznajemy żabę, biedronkę, rybki, motylka – również wprowadzenie do wiosny 🙂
Pozdrawiam i dziękuję za pomysły
Magda
Na pewno zainteresuje, może chciałabyś podzielić się jakimiś szczegółami? Zachęcam tu lub na Fb 🙂
Pozdrawiam
M.