No cóż, póki co wciąż cierpliwie musimy czekać na wiosnę, znosząc wyjątkowo w ostatnich tygodniach zmienną pogodę. Jednak i w tym możemy doszukać się jakichś plusów :). Skoro i tak przychodzi nam obserwować cały repertuar pogodowy – mniejsze lub większe zachmurzenia, deszcz, słońce i wciąż jeszcze opady śniegu, wykorzystajmy to i porozmawiajmy z dziećmi na ten temat :).
Szczególnie polecam tu piosenkę Matta z www.dreamenglish.com. Nawet jeżeli nie przypadnie Wam do gustu melodia czy słowa, możecie wykorzystać podobne gesty, łatwe dla dzieci do powtórzenia. Jednak z doświadczenia wiem, że dzieciaki lubią całość, która dobrze wchodzi im do głowy :). Poza piosenką na tej samej stronie znajdziecie też fajne flashcards gotowe do wydruku.
Ja z niektórymi grupami wprowadzałam tę piosenkę już w poprzednich latach, lecz wciąż do niej wracamy, gdy chcę przypomnieć im ten temat. Dzięki niej dzieciaki mają już nieźle opanowane pytanie How’s the weather?. A żeby urozmaicić im nieco odpowiadanie, przygotowałam dla nich weather wheel :).
Żeby je wykonać potrzebne będą:
* blok techniczny zwykły i kolorowy (przydatny może być też kolorowy papier samoprzylepny :)),
* tekturka, np. taka, którą można oderwać z tyłu bloku
* spinacz do bielizny
* ołówek i flamaster
* nożyczki, klej
Doskonały pomysł!
Bardzo podoba mi się pomysł, mam tylko nadzieję, że już nie za często trzeba będzie pokazywać "SNOWY" 🙂
ja też, tym bardziej, że kolejny wiosenny post już czeka w kolejce do publikacji, a Spring Box – do użycia 😉