(Jeżeli chcecie nawiązać do wiosennej pogody) Sun & rain
Możecie pobawić się w bardzo prostą zabawę, idealną dla najmłodszych: nauczyciel trzyma dwie flashcards: sun i rain, pokazuje dzieciom, że sun = stand up, rain = sit down, po kilku razach sam przestaje wykonywać te ruchy, podnosi jedynie do góry jedną lub drugą kartę, wymawiając na głos słowo, które się na niej znajduje. By uczynić ją atrakcyjną dla małych uczniów zmieniajcie tempo, starajcie się „podpuścić” dzieci, podnosząc najpierw kilka razy na przemian karty sun i rain, a potem nagle dwa razy pod rząd tylko jedną z nich – dzieci bardzo to bawi, a przy okazji uczy koncentracji :).
Ja w nawiązaniu do tej zabawy wykorzystuję też piosenkę z My First English Adventure 1: Let’s dance. Jedna osoba zostaje radosnym słoneczkiem, które namawia dzieci do tańca (w piosence: Let’s dance, let’s dance, stand up and dance, oh please stand up and dance with me!), dzieci mają za zadanie naśladować tę osobę. Zaraz nadchodzi jednak deszczowa chmura (może być to tym razem chłopiec), która nie jest w zbyt dobrym humorze i namawia dzieci by usiadły (Oh no, oh no, sit down, sit down, oh please sit down, sit down with me!).
Zabawa nie tylko utrwala podstawowe zwroty w języku angielskim, ale też fajnie nawiązuje do wspominanej wcześniej piosenki o pogodzie :).
(Jeżeli uczyliście się o owadach) Spider and flies
Ostatnio kupiłam w Tigerze super spinacze w kształcie motylków – jak tylko je zobaczyłam od razu przyszło mi do głowy, żeby wykorzystać je w kolejnej wiosennej zabawie – „polowaniu na motyle” (zasady takie same, jak w zabawie Easter Egg Hunt). Ich niewątpliwą zaletą jest to, że da się je gdzieś przyczepić, np. do firanki – taka „kryjówka” bardzo podoba się dzieciom i wbrew pozorom wcale nie znajdują tak ukrytych motylków w pierwszej kolejności ;). Do tego możecie poćwiczyć na nich liczenie i kolory! A jeżeli chcecie trochę „uspokoić” dzieci, możecie wykorzystać nawiązującą do zabawy, wyciszającą piosenkę:
Oczywiście można tu wykorzystać swoje własnoręcznie wykonane motylki lub różne inne owady.
Przypadkowo trafilam na Twój blog i bardzo się cieszę, że tak sie stało 🙂 Masz świetne pomysły!!!
Ciekawe pomysły. Do słownictwa o pogodzie stosuję zabawę w Tęczę lub deszczową chmurę z wykorzystaniem chusty. Szczegóły na blogu https://pleasureteaching.blogspot.com/