Do druku: Personal hygiene - daily routine flashcards

czwartek, 19 stycznia 2017 09:00


Ostatnio pytałam w mojej facebookowej grupie "Głowa Pełna Pomysłów" o to jakich materiałów (z jakiego działu) Wam brakuje (= ciężko znaleźć je w internecie). Jedną z odpowiedzi były "czynności". Dziś mam dla Was zestaw flashcards prezentujących te związane z higieną osobistą, co mam nadzieję choć trochę zmieni Wasz pogląd na kwestię braków ;). Na razie w języku angielskim. Enjoy!

Zestaw zawiera 13 kart obrazkowych, na których znajdziecie ilustracje przedstawiające codzienne czynności takie, jak:

* wake up
* wash your hands
* brush your teeth
* get dressed
* comb your hair
* take/have a bath
* go to bed

oraz dodatkowe słownictwo:

* water
* soap
* toothbrush
* toothpaste
* hairbrush

Przydadzą się? Możesz je pobrać, klikając w link poniżej:








11 komentarzy:

  1. Piękne flashcardy!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. I LOVE YOU :)
    Na zajęciach korzystam praktycznie tylko z Twoich pomocy:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy możecie polecić jakąś piosenkę do tych kart?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "This is the way" od SSL fajnie się sprawdzi przy okazji wprowadzania tego tematu :)

      Usuń
  4. a ćwiczenia? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak wykorzystać te karty z 5letnią córką? Mam teraz dużo czasu w domu, jestem jak Pani w ciąży, chciałabym wreszcie zacząć coś z córeczką robić w domu...a nie mam doświadczenia, bo uczę zwykle młodzież i dorosłych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw trzeba wprowadzić po prostu dane struktury, jednocześnie prezentując obrazki (najlepiej też dodając odpowiednie ruchy), jak już nie będą córce obce można zagrać np. w memory (wówczas oczywiście potrzebne dwa zestawy); w "What's missing?" - chowamy jedną kartę, a dziecko odgaduje czego brakuje, potem można zamienić się rolami i pozwolić dziecku chować; w kalambury - prezentujemy czynność jedynie za pomocą gestów i zadaniem jest odgadnięcie o którą chodzi; w "YES/NO" (czyli inaczej "prawda czy fałsz?") - kładziemy na środku pokoju np. rozciągniętą skakanę, po jednej stronie kładziemy napis YES (może być zielony dla ułatwienia identyfikacji), po drugiej NO (czerwony), pokazujemy dziecku karty i dodajemy do tego jakąś czynność, ale niekoniecznie musi się to zgadać z tym, co widnieje na obrazku, jeżeli się zgadza, dziecko przeskakuje na stronę, po której leży napis YES, jeżeli nie - na tę, po której leży napis NO :)

      Usuń