Head Full of Ideas + "Inspiracje Nauczanki" - wyniki konkursu

środa, 5 października 2016 18:00


Witajcie! Dzięki wielkie za udział w konkursie organizowanym we współpracy z magazynem "Inspiracje Nauczanki". Podesłałyście mnóstwo fajnych pomysłów, z których można czerpać wiele isnpiracji! :) Niestetym, zasady są, jakie są i musiałam wybrać TEN JEDEN. Zapraszam do zapoznania się z wynikami!


Wszystkim bardzo polecam lekturę komentarzy pod wpisem konkursowym. Jak przeczytacie, sami zobaczycie, że nagrodzić można by spokojnie więcej, niż jeden pomysł... Ostatecznie jednak zwycięstwo przypada... Kasi, która zaprezentowała super scenariusz zajęć z wykorzystaniem materiałów z bloga, oparty o mój ulubiony "schemat stacji"! :)


"Propozycja zajęć z okazji Dnia Dziecka :) (czyli trochę powtórkowych i generalnie luźniejszych niż zwykle)

Potrzebne będą:
  •  karty z bloga Head Full of Ideas - z Anną i Elzą, Minionkami, Pingwinami z Madagaskaru, Minionkami i Roszpunką
  • pieczątki w kolorach: niebieska, czarna, żółta, zielona
  • kolorowe koperty z zadaniami
  • cukiery (opcjonalnie) ;)


Wchodzę na zajęcia, śpiewamy powitalną piosenkę, dzieci siadają w kole. Następnie mówię dzieciom, że dziś w drodze do pracy spotkałam kilka znanych im postaci, które przekazały im życzenia z okazji Dnia Dziecka (jak się dobrze wczujecie, to nawet 6-latki się wkręcą – sprawdzone ;)). Każda z tych postaci ma dla dzieci kolorową pieczątkę, ale żeby ją zdobyć należy wykonać konkretne zadanie:

1. Pokazujemy dzieciom niebieską kopertę, wyciągamy z niej kartę z Elzą i Anną, składamy dzieciom życzenia „Happy Children’s Day” i wyciągamy karteczkę z zadaniem do wykonania. W tym przypadku zabawa „What’s the melody?” Włączamy kawałaczek „Let it go!” Dzieci piszczą, śpiewają całość, tańczą, a my przyznajemy dzieciom niebieską pieczątkę (ulubiony kolor Elzy).

2. Czas na żółtą kopertę, a w niej rzecz jasna karta z Minionkami. Składamy dzieciom życzenia i pytamy dzieci, co najbardziej lubią jeść Minionki. Wszystkie dzieci krzyczą „bananas!”, więc udajemy, że obieramy, jemy, a potem wyrzucamy za siebie skórkę. Mówimy dzieciom, że Minionki bardzo lubią też się wygłupiać, więc zadanie do wykonania jest następujące: tańczymy „Hokey Pokey Shake” – najbardziej oporni dają się skusić ;) Przyznajemy żółtą pieczątkę (w kolorze Minionków).

3. Czarna koperta: karta z Pingwinami z Madagaskaru. Analogicznie jak poprzednio składamy dzieciom życzenia. Pytamy jak poruszają się pingwiny. Dzieci pokazują. Pytamy, czy znają piosenkę, w której pojawiają się pingwiny, a dzieci krzyczą „Let’s go to the ZOO!”. Śpiewamy, tańczymy, a na koniec rozdajemy czarne pieczątki.

4. Zielona koperta (kolor kameleona Roszpunki) – mówimy dzieciom, że ulubionym zajęciem każdej księżniczki jest taniec. Jest tylko jeden problem, bo jej kameleon nie lubi tańczyć, więc naszym zadaniem jest zatańczyć z Roszpunką. I tańczymy (ukochaną przez moich przedszkolaków) piosenkę „Let’s dance” (z płyty My First English Adventure) – na słowa „Let’s dance, let’s dance, stand up and dance, oh please…” udajemy Roszpunkę, a na słowa “No, no, no, no, sit down, sit down…” udajemy kameleona. W końcu kameleona udaje się przekonać i rozdaje on każdemu dziecku zieloną pieczątkę.

5. Na sam koniec to my składamy dzieciom życzenia, rozdajemy cukierki i śpiewamy piosenkę na zakończenie."


Serdecznie gratuluję Kasi i bardzo proszę o przesłanie mi adresu mailowego na adres marysia@fullofideas.pl

Do Dnia Dziecka co prawda jeszcze trochę czasu, ale bardzo się cieszę, że mam już gotowy scenariusz zajęć! A Wam jak się podoba?




2 komentarze: