Easter in English-speaking countries

niedziela, 29 marca 2015 09:30


Witajcie! Nadszedł TEN dzień ;). Dzień publikacji długo ogłaszanego wpisu wielkanocnego! Dziś zabieram Was w wielkanocną podróż po krajach anglojęzycznych! :) Z powodzeniem możecie zrobić z tego lekcję kulturową, i to do tego "z jajem"! Zebrałam dla Was "garść" przydatnych informacji i materiałów, a na koniec czeka na Was zapowiadany konkurs. Nie zapomnijcie też o uważnym czytaniu tekstu i wyłapaniu "wielkanocnego jajeczka"! :)


Brytyjskie bajki mojego dzieciństwa :)

środa, 25 marca 2015 10:00


Dziś 25 marca, a to może oznaczać tylko jedno! Pora na comiesięczny wpis w ramach akcji "W 80 blogów dookoła świata". Jak zwykle, z pozostałymi blogerami biorącymi w niej udział, wspólnie wybraliśmy temat. Tym razem padło na "Stare, ale jare. Bajki z kraju X". Być może w jakiś sposób zdubluję się z innymi prowadzącymi blogi poświęcone językowi angielskiemu, ale po prostu nie mogłam wybrać inaczej!


"Znajdź Wielkanocne Jajeczko" - zapowiedź

poniedziałek, 23 marca 2015 09:30


Jak wiecie Wielkanoc już blisko, a wiosna unosi się w powietrzu! By jeszcze bardziej umilić Wam ten czas przygotowaliśmy, razem z innymi blogerami językowymi i kulturowymi, kolejną ciekawą akcję. Wszystkie informacje poniżej. Sprawdźcie co Was czeka :).


My TOP 3 blogs, czyli Share Week 2015

czwartek, 19 marca 2015 17:30


Dziś pora na pewnego rodzaju wyzwanie, a mianowicie polecenie Wam 3 blogów, na które sama chętnie zaglądam i które (oczywiście!) uważam za godne polecenia. Dlaczego wyzwanie? Bo wierzcie mi nie jest łatwo wyłuskać 3 z tego ogromnego, rozrastającego się z prędkością światła zbioru, jakim stała się polska blogosfera! No ale takie jest założenie TOP 3 i takie są zasady Share Week :). Pod tą jakże trafną nazwą kryje się inicjatywa Andrzeja Tucholskiego z jestkultura.pl, w której z każdym rokiem bierze udział coraz więcej blogerów. Inicjatywa fajna, szczególnie dla mnie, bo (jak chyba już wiecie) uwielbiam się dzielić! Także w 2015 dołączam i ja! :)


Easter BINGO game

poniedziałek, 16 marca 2015 17:30

Za oknem słoneczko, w powietrzu wiosna, a na blogu kolejny wielkanocny post! Tym razem przygotowałam grę BINGO - nowe plansze i karty (być może część z nich już macie z zeszłorocznych postów o Wielkanocy i owadach i nie będziecie musieli drukować. W każdym razie zamieszczam je tu dla ułatwienia całego procesu przygotowywania gry). 



"I can sing in English" book review

niedziela, 15 marca 2015 12:44

Być może nie ominęła Was wiadomość o tym, że nabyłam ostatnio nową książkę z piosenkami dla dzieci? A jeżeli ominęła, to cieszę się, że właśnie nadrabiacie zaległości :). O "I can sing in English" dowiedziałam się podczas szkolenia Active English Acedemy, na którym byłam na początku lutego. Przyszło mi jednak trochę poczekać ponieważ książka ukazała się dopiero 6 marca. Było warto :).



Pre-teach and sing Easter songs

sobota, 14 marca 2015 11:07

Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc! Posty z poprzednich lat możecie przejrzeć TU, ale zawsze przyda się coś nowego, zwłaszcza że od zeszłego roku pojawiły się w moim programie nowe piosenki i video, które warto wykorzystać na zajęciach z najmłodszymi :). A dodatkowo mam dla Was materiały, które ułatwią tzw. pre-teaching. Dzięki nim wprowadzicie i przećwiczycie (np. grając w memo) słownictwo, które się w nich pojawia. 


sobota, 7 marca 2015 16:20

 

Drodzy Czytelnicy!


Head Full of Ideas ma już dwa lata! :) Z tej okazji pragnę Wam bardzo, bardzo, bardzo podziękować za to, że jesteście, czytacie, komentujecie, zostajecie na dłużej i napędzacie to wszystko (mnie!) do działania! Bez Was prowadzenie bloga nie miałoby sensu! Mam nadzieję, że blog będzie się prężnie rozwijał przez kolejne lata, a Was wciąż będzie przybywać! :)))



Thank you!
M.



"Monkey and Me" na zajęciach z przedszkolakami

piątek, 6 marca 2015 09:10




Po ostatnim poście przyszedł czas na konkrety! Dziś mam dla Was propozycję zajęć dla przedszkolaków opracowanych w oparciu o książeczkę Monkey and Me. Już nie raz przerabialiśmy ją w przedszkolu, ale świetnie sprawdziła się też na zajęciach pokazowych dla dzieci w wieku 3-5 lat. Także jakbyście się kiedyś zastanawiali co na takowe przygotować, bardzo polecam Wam podobny scenariusz. Jedyne, co może stać na przeszkodzie to brak samej książeczki ;). Ale i z tym można sobie poradzić, puszczając dzieciom na koniec video.



My TOP 3 storybooks for 2-year-olds

czwartek, 5 marca 2015 08:00


Dziś kolejny wpis z serii "My TOP 3", a ja dalej pozostaję przy 2-latkach. Zobaczcie, a raczej przeczytajcie sami! :)


O czym powinniśmy myśleć, mówiąc "Wielka Brytania", czyli czym różni się Great Britain od United Kingdom

środa, 4 marca 2015 11:02

source

Przy okazji ostatniego wpisu z cyklu "W 80 blogów dookoła świata" wywiązała się pomiędzy mną a jedną z czytelniczek ciekawa dyskusja, wnioskami z której chciałbym się z Wami dziś podzielić. Może Wam się wydać, że odejdę tym postem nieco od tematyki "nauczycielskiej", ale jednak nie do końca. Warto się bowiem zastanowić, przekazując naszym uczniom wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, o czym właściwie mówimy czy też chcemy powiedzieć. My, nie-mieszkańcy wysp, często nie zdajemy sobie sprawy jak ważne jest rozróżnienie pomiędzy Wielką Brytanią, a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (UK). Ja sama nie zastanawiałam się nigdy głębiej nad tym nazewnictwem... Wydawało mi się, co zresztą w Polsce jest dość popularne, że Wielką Brytanią nazywamy nie tylko samą wyspę, na której znajdują się Anglia, Szkocja i Walia, ale także całe Zjednoczone Królestwo. Jak się okazało z punktu widzenia "wyspiarzy" nic bardziej mylnego :).



100 words toddlers learn first + the best songs for 2-year-olds

niedziela, 1 marca 2015 15:41


Zastanawialiście się kiedyś nad tym, które słowa najlepiej wprowadzać na zajęciach z najmłodszymi? Jak się okazuje istnieje ok. 100 podstawowych słów, które większość dzieci opanowuje jako pierwsze. Wiedza na ten temat może okazać się bardzo przydatna podczas planowania naszych zajęć dla 2-latków. Skoro dzięki takiemu, a nie innemu zasobowi słów dzieci są w stanie komunikować się w swoim języku ojczystym, dostarczenie im podobnej bazy w języku obcym może przyczynić się do szybszego podejmowania prób mówienia. Oczywiście na tym etapie nauki nie oczekujemy tego od dzieci, ale nic, tylko się cieszyć, jeżeli będą to robiły same z siebie. A 2-latki mają potencjał!