BLOGERZY RADZĄ #1

czwartek, 24 września 2015 17:30


Sprawdzony sposób na utrzymanie dyscypliny w klasach 1-3, pomysł na zajęcia w małej sali oraz najlepsze piosenki na występy - o tym wszystkim pisze dziś dla Was Daria z bloga hummingbirdels.blogspot.com. Enjoy!
*
1. Twój sprawdzony sposób na utrzymanie dyscypliny w klasach 1-3

W czasie regularnych zajęć staram się ściszać głos, kiedy w klasie robi się zbyt głośno. Czasem przerywam mówienie i czekam na zupełną ciszę. 

W niektórych klasach przyznaję punkt na koniec zajęć dla całej grupy, jeśli zajęcia były poprawne. Za uzbieranie danej liczby punktów, na jednej z lekcji w ramach nagrody oglądamy video klip lub bajkę. 

Na lekcjach trwających 90 min, gdzie sama wyznaczam moment przerwy, piszę na tablicy słowo ENGLISH, w którym każda litera oznacza minutę przerwy. Ścieram po jednej literze, kiedy uznam, że jest za głośno, tym samym skracając czas przerwy.

Ostatnio opisałam na blogu pomysł 'quiet critters', czyli cichych potworków, które sprawdzają się w momentach pracy indywidualnej. Więcej na ich temat przeczytacie TU.

*

2. Jak radzisz sobie na zajęciach w małej sali? Jakieś sprawdzone pomysły?        

Po pierwsze, to starałabym się ustawić ławki w podkowę, aby jednak zyskać trochę miejsca na zabawy w kole. Jeśli nawet z tym byłby problem, to starałabym się wprowadzić zadania, gdzie uczniowie muszą jak najszybciej np. pacnąć coś łapką na muchy, zabrać obrazek, ułożyć na biurku sekwencję obrazków, czyli generalnie ćwiczenia na czas, gdzie aktywność ruchowa ogranicza się do ruchu rękami.         

Stojąc przed ławką można wykonywać ruchy do różnych piosenek więc nie jesteśmy tak do końca zmuszeni prowadzić zajęcia w ławkach.       
           

*

3. Jakie są Twoim zdaniem najlepsze, sprawdzone piosenki na występ? Masz jakieś ulubione?

Najlepsze piosenki to takie, w których można łatwo coś pokazać w czasie występu. Staram się wybierać takie, w których to dzieci wykonują dany ruch lub pokazują rekwizyty w trakcie trwania całego utworu. Na scenie stale musi się coś dziać.

Większość przedstawień, jakie miałam okazję reżyserować miały miejsce w prywatnej szkole językowej, gdzie posługujemy się piosenkami autorskimi, więc nie mogę podzielić się ich treścią, ale dzięki nim właśnie nauczyłam się, że lepiej wybrać mniej znaną piosenkę, a łatwą do pokazania.


Daria, autorka bloga www.hummingbirdels.blogspot.com ukończyła NKJO w Bydgoszczy, UAM w Poznaniu oraz amerykanistykę na UW w Warszawie.  Od 8 lat zajmuje się nauczaniem języka angielskiego. Pracowała w prywatnych przedszkolach, prywatnej szkole podstawowej oraz w szkołach językowych, ucząc dzieci, młodzież oraz dorosłych.



***

Jakiś czas temu zadałam Wam na moim Facebookowym fanpage'u pytanie o czym chcielibyście przeczytać na blogu. Padło kilka propozycji, za które bardzo dziękuję. Systematycznie będę starała się znajdować odpowiedzi na nurtujące Was pytania oraz dostarczać to, czego właśnie potrzebujecie. 

Stąd pomysł na nowy cykl "Blogerzy radzą", z którego każdy, mam nadzieję, wyciągnie coś dla siebie! Będą pojawiać się tu wypowiedzi nie tylko nauczycieli przedszkolnych, ale także tych pracujących z dziećmi w wieku szkolnym. 

Jak Wam się podoba? Na kolejne wpisy zapraszam już wkrótce :)




5 komentarzy:

  1. Za każdym razem widzę w nazwie cyklu "blogerzy rządzą!" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak mam! Choć przecież świetnie znam tytuł ;) Może tak mamy, bo to sama prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie oba blogi :-). Robocie dziewczyny dobrą robote.
    Kupuje pomysl ze slowem English, ale u mnie kazda literka to bedzie wiecej czasu na zabawe "dywanowa" na koniec zajec. Jednakze dopiero w 3klasie, bo nie stosuje odpowiedzialnosci zbiorowej w klasach 1-2. Zaczynam ja dopiero i to stopniowo wprowadzac u trzecioklasistow. Mlodsze maja po prostu poczucie niesprawiedliwosci.

    A co do piosenek to jak najbardziej action songs. U mnie zwierzece klimaty to zawsze strzal w 10. Choc furore zrobil tez wystep z pioenkami z Mozart in English. Proste slowa, a calosc o charakterze opery.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w imieniu swoim i Darii!

      WOW, Mozart in English brzmi super! :)

      Usuń
  4. Ja mam jeszcze trochę problemu z dyscypliną w klasie 3. Wywalczyłam zgłaszanie sie do odpowiedzi, ale nie mogę zwalczyć wygłaszania niepotrzebnych komentarzy. "Ja skończyłam!" "Ja też!" "A ja nie!" "Jak masz w drugim?"- chyba każdy to zna :)

    http://firstideakit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń