Teddy Bear v. Real Bear

niedziela, 21 grudnia 2014 12:12

Przyda się trochę oddechu od świątecznych postów, których ostatnio i tak nie za wiele, bo wciąż regeneruję siły po ostatnim (naprawdę emocjonującym) tygodniu...

Przedstawiam Wam propozycję Pani Doroty, która zwyciężyła w naszym misiowym konkursie. Pomysł jest bardzo inspirujący i nada się do wykorzystania na różnego rodzaju zajęciach :).


Całe zajęcia opierają się na założeniu, że musimy znaleźć różnice i podobieństwa pomiędzy pluszowym i prawdziwym misiem, czyli TEDDY BEAR v. REAL BEAR. W zależności od grup wiekowych (głównie chodzi o język angielski) w zabawach będziemy używać różnego rodzaju słownictwa.

Jak wygląda?

Świetnie jakby udało się narysować np. na szarym papierze kształt idącego na 4 łapach prawdziwego misia i siedzącego pluszowego misia.
Robiąc lekcję w j. polskim możemy zapisywać/narysować wszystkie słowa, które dzieci będą podawać na karteczkach i przyczepiać je do wybranych misiów.
W języku angielskim dobrze pogrupować dane słownictwo np.:

- KOLORY (w jakich kolorach mamy pluszowe misie - tak naprawdę we wszystkich:), w jakich kolorach mamy prawdziwe misie (brązowy, biały-polarny, czarno-biały panda, szary - koala, ...).

- WIELKOŚCI (tiny, small, big, huge - w przypadku teddy bear, w przypadku prawdziwego misia np. brunatnego, musimy pokazać dzieciom jaki w rzeczywistości jest niedźwiedź - np. wyrysować w powietrzu jego wielkość 1:1 i pozwolić, aby dzieci same zdecydowały czy jest mały, duży, ogromny...)

- FUTERKO - w zależności od grupy i języka możemy wprowadzić różnego rodzaju słownictwo - soft, nice, fluffy...

Co je? 

Młodszym dzieciom można przygotować obrazki z różnego rodzaju potrawami, dla zabawy niech będą to potrawy, których na pewno miś nie je np. spaghetti, pizza, kanapki, arbuz, coca-cola itp. A zjada miód, mięso, rośliny (dobrze sprawdzić co zjada prawdziwy miś).
W starszych grupach może być do okazja do powtórzenia nazw związanych z jedzeniem słówek w j. ang., np. w formie karty pracy.

Co robi?

Prawdziwy miś: wspina się na drzewa, poluje, ryczy, śpi, nie można się do niego zbliżać ani go dotykać;
Pluszowy miś:  nie rusza się, nie je, można go przytulać i z nim spać, jest naszym przyjacielem.

I wreszcie cechy wspólne:

Głowa, uszy, oczy, nos, łapki, pazury - pozwólmy zdecydować dzieciom  :).


Jak pisałam na początku, w zależności od języka i grupy wiekowej możemy rozbudować nasze słownictwo bądź je zminimalizować. Np. z maluszkami skupić się na opisywaniu części ciała pluszowego misia (wykorzystać np. "My Teddy Bear" z płyty Super Simple Songs Animals ), a mówiąc o prawdziwym misiu porównać jego kolory i rodzaje (panda, polarny itp...).

W starszych grupach można wykonywać zabawy językowe, np. nauczyciel mówi jakieś słowo opisujące misia, a uczniowie muszą zdecydować, czy stanąć po stronie REAL BEAR czy TEDDY BEAR lub np. podnieść obrazek REAL BEAR czy TEDDY BEAR.

Można pobawić się w kalambury - jeden uczeń pokazuje tylko ruchem swojego ciała rzecz opisującą misia, a pozostali muszą zgadnąć czy to prawdziwy czy pluszowy miś, a potem o jaką cechę chodzi.

A jeżeli udałoby się jeszcze przekonać panie kucharki, aby przygotowały nam takie kanapki, Dzień Pluszowego Misia na pewno będzie udany :).

source

I jak Wam się podoba? :) Podzielcie się swoimi wrażeniami w komentarzach!


3 komentarze: