Rock scissors paper

wtorek, 6 maja 2014 08:59

Chyba każdy z nas znał i grał w dzieciństwie w tę jedną z najprostszych zabaw na świecie ;). Kamień, papier, nożyce to zabawa, do której wiele nie potrzeba, jednak twórcy Super Simple Songs postanowili trochę to wszystko urozmaicić i dzięki ich piosence możemy nie tylko wprowadzić niezbędne do zabawy rock, scissors, paper, ale też pobawić się w zgadywanie słów, które łatwo można przedstawić za pomocą tych gestów. Jeżeli jeszcze jej nie znacie, posłuchajcie koniczynie i obejrzyjcie filmik: Rock, Scissors, Paper - Teaching Tips :).

Wczoraj właśnie wprowadzałam tę piosenkę na zajęciach ze starszymi przedszkolakami (nada się oczywiście też dla młodszych). By ułatwić sobie zadanie, stworzyłam szybko karty obrazkowe ze słownictwem, które pojawia się w 1. wersji piosenki (Rock Scissors Paper Fingerplay #1):



Gdy słuchaliśmy piosenki po raz pierwszy, dzieci zgadywały o które z nich chodzi. Potem miały za zadanie same pokazywać, przy okazji mówiąc jakich gestów do tego użyją.

W celu utrwalenia pojawiającego się w zabawie słownictwa, przygotowałam też proste zadanie. Najpierw dzieci łączyły gest z odpowiednim symbolem, potem miały za zadanie pokolorować je w danej kolejności:


Z kolei by poćwiczyć dodatkowe słownictwo z piosenki, możecie pobawić się np. w nieco zmodyfikowaną wersję What's missing?, gdzie dzieci muszą jedynie pokazać czego brakuje, bez używania słów :).

No i na koniec część najfajniejsza, czyli gra! (To, czy przeprowadzicie to wszystko na jednych zajęciach, zależy oczywiście od tego, jaką ilością czasu dysponujecie. Ja w przedszkolu będę grać dopiero dziś - i na to dzieci już czekają ;)).
By przeprowadzić zabawę w Papier, kamień, nożyce podzielcie dzieci na pary. Każdej parze rozdajcie talerzyk/kubeczek plastikowy i po np. 8 korków/nakrętek w dwóch kolorach (4 w danym kolorze dla jednego z graczy, 4 w innym - dla drugiego). Zanim rozpocznie się gra w parach, mówcie wspólnie rymowankę poznaną dzięki piosence:

Rock, scissors, paper,
Rock, scissors, paper,
1, 2, 3...
Play with me!

Na te słowa dzieci pokazują któryś z gestów. Gracz z pary, który wygra, wrzuca do kubeczka nakrętkę w swoim kolorze. Na koniec poproście uczniów, by policzyli nakrętki i zobaczyli kto wygrał :). Zabawa gwarantowana!


Enjoy!
M.


2 komentarze:

  1. Ile minut trwają lekcje, które Pani przeprowadza w przedszkolu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zależy od grupy wiekowej, między 15 a 30 minut dziennie

    OdpowiedzUsuń