Pets

sobota, 18 maja 2013 21:31

Na ten temat mam właściwie kilka pomysłów, w zależności od tego w jakiej grupie go wprowadzam :). Ponieważ ostatnio mało o samych 3-latkach, od nich właśnie zacznę :).

Tym razem, by trochę urozmaicić zajęcia, możecie znowu wykorzystać coś nowego. Jakiś czas temu znalazłam dwa idealnie nadające się dla tej grupy wiekowej filmiki. Nie ma w nich zbyt wiele tekstu, same animacje nie mają też specjalnie skomplikowanej fabuły ;), ale za to w fajny sposób wprowadzają podstawowe słownictwo dotyczące zwierząt domowych (pets) i tych mieszkających na farmie (farm animals - więcej o nich już wkrótce). Muszę powiedzieć, że u mnie w grupie 3-latków filmik wzorowo zdał egzamin!


Nowe słowa możecie wprowadzić też za pomocą książeczki. I to wcale nie musi być książeczka anglojęzyczna. Idealną propozycją jest np. ta poniższa, w której znajdziecie duże, kolorowe i moim zdaniem naprawdę urocze obrazki :).

a dog
a cat (& a mouse)
a hamster
a bird
a fish


Jej niewątpliwą zaletą jest cena i... dołączone naklejki! Możecie dokleić je na poszczególnych stronach i prezentując dzieciom słowa, prosić by przy okazji powiedziały ile psów/kotów/rybek itd. widzą lub stworzyć z nich oddzielną pomoc naukową, na której dzieci będą odnajdowały i liczyły zwierzątka :



Ja zeskanowane obrazki postanowiłam wykorzystać także do zrobienia domino, w które można zagrać zarówno z 3-latkami jak i z 4- czy 5-ciolatkami.


Książeczkę "Domowe zwierzątka", jak i wiele innych z tej serii, znajdziecie w sklepie internetowym merlin.pl :)



Fajną piosenką związaną z tematem jest "I Have A Pet" z Super Simple Songs - na ich stronie znajdziecie jak zwykle wskazówki, które ułatwią Wam jej wprowadzenie. Przy okazji nauczycie dzieci także odgłosów, które wydają poszczególne zwierzęta. Następnie możecie pobawić się z nimi w zgadywanie! Wystarczy, że będziecie naśladować np. machanie skrzydłami i dodawać ptasie "tweet, tweet", a zadaniem dzieci będzie odgadnąć, o które z pets chodzi :).

Flashcards, przytulanki czy zabawki możecie wykorzystać z kolei do zabawy Wha'ts missing?. Najmłodsze dzieci możecie prosić by to one, np. parami, chowały wybrane rzeczy, a Wy będziecie zgadywać po pierwsze czego brakuje, po drugie kto co schował :).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz